A középkategória karakteres prémium túraendurói
Az F-sorozat GS-modelljei 2007-es bemutatkozásuk óta a motorozás „Made by BMW Motorrad” stílusú, prémiumszínvonalú élményének megtestesítői az Adventure-szegmens középkategóriájában. Mint mindig, a „GS” ezúttal is a túrák és a hosszú távú utazások motorkerékpárjainak, illetve a sportos dinamika és a sokoldalú terepes képességek ideális ötvözetét jelzi. Röviden: egy BMW GS ideális útitárs a világ távoli vidékeinek motoros felfedezése során. Nagyjából tíz esztendő következetes modellfejlesztést követően a BMW Motorrad teljes egészében áttervezte és újrafejlesztette a középkategória GS-modelljeit, mégpedig a motorozás zavartalan élvezetének célkitűzése jegyében, legyen szó sportosan dinamikus utcai közlekedésről, túrázásról kettesben és csomagokkal vagy éppen élvezetes terepes kiruccanásokról.
Ennek szellemében az F 750 GS és az F 850 GS még elődjénél is jobban, teljesen vásárlói célcsoportjára összpontosít. Az F 750 GS így mindazon motorosokat szólítja meg, akik a túraendurók élményét és koncepcióját mérsékelt ülésmagassággal, több mint elegendő teljesítménnyel, magas fokú gazdaságosággal és sokoldalúsággal együtt kívánják élvezni. Az új F 850 GS ezzel szemben megnövelt teljesítmény- és forgatónyomaték-szintje mellett még hangsúlyosabb túraadottságokkal és szélesebb körű terepes képességekkel szolgál.
Új, még erőteljesebb soros, kéthengeres motor két kiegyenlítőtengellyel, s a kulturált járás, illetve érzelemdús hang szolgálatában 270 fokos gyújtástávolsággal
A fejlesztés során elsősorban a teljesítmény és a forgatónyomaték növelése állt az előtérben, emellett azonban az üzemanyag-fogyasztás mérséklésére is nagy hangsúlyt fektettek a tervezők. Az erőforrás összlökettérfogata 853 köbcentiméter, s a 7500-as percenkénti fordulatszámnál leadott 57 kilowatt (77 LE) révén már az új F 750 GS is több mint elegendő teljesítménnyel szolgál. Az új F 850 GS 8250-es percenkénti fordulatnál kínált 70 kW (95 LE) teljesítménye tekintélyes vonóerőt biztosít.
A főtengely 90 fokos forgattyú-elékelési szöge, illetve az így adódó 270 fokos gyújtástávolság révén intenzív érzelmeket ébresztő, különösen erőteljes hangzást alakítottak ki a tervezők. A nemkívánatos rezgéseknek két kiegyenlítőtengelyével veszi elejét az új motor. A motorfékhatást korlátozó (anti-hopping) tengelykapcsoló karja jól érzékelhetően kisebb erőhatással működtethető, miközben a menetbiztonság terén is jelentős pluszt kínál. Az erőátvitelt hatfokozatú sebességváltóval és bal oldalra elrendezett szekunderhajtással alakították ki a tervezők a hátsó kerék felé.
Már alapkivitelben Road és Rain üzemmódok, illetve ABS és ASC rendszerek, extrafelszerelésként pedig Pro menetprogramok a motorozás fokozott élvezete és biztonsága szolgálatában
Az új GS modellek már alapkivitelben Road és Rain üzemmódjaikkal veszik tekintetbe motorosuk egyéni kívánságait, a magas színvonalú biztonságról pedig a BMW Motorrad blokkolásgátló berendezés (BMW Motorrad ABS) mellett az Automatikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC) is gondoskodik.
Gyári extrafelszerelésként a Pro menetprogramok, s ezzel a Dynamic, Enduro és Enduro Pro üzemmódok (utóbbi csak az F 850 GS számára), valamint a Dinamikus vonóerő-szabályzás (Dynamic Traction Control; DTC) és a bedöntött helyzetben is hatékony ABS Pro blokkolásgátló is rendelkezésre áll az F 750 GS és az F 850 GS modellekhez.
Új héjszerkezetű acél hídváz, továbbfejlesztett futóműgeometria és újszerűen elendezett üzemanyagtartály
Az F-sorozat GS-modelljeinek hídváz-szerkezete mélyhúzott, hegesztett acélkomponensekből épül fel, s a kéthengeres erőforrást is teherviselő elemként integrálja, egyaránt jelentős előnyöket kínálva torziós merevsége és robusztus konstrukciója terén. Az üzemanyagtartály az optimális elrendezés és a motorkerékpár tömegközéppontjának kedvezőbb helyzete szolgálatában az ülés és a kormányagy közötti hagyományos pozíciójába került vissza.
Karakteresebb GS-stílus férfiasabb dizájnnal
Az új F 750 GS és F 850 GS formavilágában is teljesen megújult, mégpedig dinamikusabb és férfiasabb dizájn mentén. Alapváltozatuk mellett az új F-modellek Exclusive stílusvariációban is rendelkezésre állnak. Az új F 850 GS különlegessége a Rallye kivitel, amely különösen kihangsúlyozza e modell terepes képességeit.
Extrafelszerelések és BMW Motorrad kiegészítők egyedülálló kínálata
Az F-sorozat új GS-modelljei felszerelések - a középkategóriában egyedülállóan széles - kínálatával érkeznek. Legyen szó különböző magasságú ülésekről, burkolati elemekről, az új teljes-LED fényszóróról, vagy épp a TFT-kijelzőt és a vészhívás (eCall) rendszerét is magában foglaló connectivity-kínálatról, a motorozás élményét, biztonságát és élvezetét szolgáló vonzó felszerelések választéka a túraendurók középkategóriájában is szinte kimeríthetetlen.
Az új BMW F 750 GS és F 850 GS különlegességei – Áttekintő
| Motor típusa | Négyütemű, soros, vízhűtéses |
| Furat x Löket | 84 / 77 mm |
| Hengerek / szelepek | 2 / 8 |
| Hengerűrtartalom | 853 köbcentiméter |
| Teljesítmény | 70kw/95le/8250ford/perc |
| Nyomaték | 92Nm/6250ford |
| Sűrítési arány | 12,7:1 |
| Keverékképzés | BMS-K |
| Szelepvezérlés | DOHC |
| Indító rendszer | Elektromos |
| Tengelykapcsoló | mechanikus müködtetésű, többtárcsás, olajfürdős |
| Erőátvitel | 6 fokozatú, körmös kapcsoló |
| Tengelyhajtás | O-gyürüs lánc |
| Hosszúság | 2305 mm |
| Váz típusa | Térhálós acélváz, teherviselő a motor |
| Villaszög / Utánfutás | 62°/126 |
| Felfüggesztés elöl | Hidraulikus első legéscsillapító |
| Felfüggesztés hátul | Hidraulikusan állítható hátsó rugóstag |
| Rugóút elöl / hátul | 204 / 219 mm |
| Kerékabroncs elöl | 2.15 x 21" |
| Kerékabroncs hátul | 4,25 x 17" |
| Fékek elöl | dupla tárcsa, 305 mm-es |
| Fékek hátul | Szimpla tárcsa, 265 mm |
| Gumiabroncs elöl | 90/90 -21 |
| Gumiabroncs hátul | 150/70 -R17 |
| Üzemanyagtartály | 15 liter |
| Tengelytáv | 1593 mm |
| Ülés magasság | 860/ extra 835 mm |
| Önsúly feltankolva | 229 kg |
| Végsebesség km/h | 200 felett |
| Gyorsulás 0-100 km/h | - |
| Fogyasztás 90 km/h seb. | 4,1 liter |
| Fogyasztás 120 km/h seb. | - |
| Elérhető színek: | |
| Piros | 0 Ft |
| Style GS Trophy | 233 000 Ft |
| Style Triple Black | 112 600 Ft |
| 230 Komfort csomag ( 636,519,530,193 ) | 308 000 Ft |
| 233 Túra csomag ( 661,191,538, ) | 163 900 Ft |
| 235 Dynamic csomag ( 222,5AC,182,224 ) | 163 900 Ft |
| Aktív csomag | 175.800 Ft |
| 499 Alacsonyított kivitel | 61 900 Ft |
| 519 Markolatfűtés | 66 600 Ft |
| 56A Világítás csomag ( 202.192.590 ) | 89 800 Ft |
| 272 Navigáció előkészítés | 61 900 Ft |
| 590 Fehér LED irányjelző | 32 500 Ft |
| 603 Riasztó | 69 700 Ft |
| 633 Off-road gumiabroncsok | 0 Ft |
| 636 Középállvány | 43 400 Ft |
| 538 Sebességtartó automatika | 105 300 Ft |
| 661 Koffertartó | 49 600 Ft |
| 530 RDC | 69 700 Ft |
| 193 Kulcsnélküli indítás | 83 600 Ft |
| 191 Dynamic ESA | 140 900 Ft |
| 222 Pro váltóasszisztens | 131 600 Ft |
| 800 Teljesítménykorlátozás ( 35kw/48Le ) | 0 Ft |
| 5AC ABS Pro | 0 Ft |
| 589 Markolatvédő | 0 Ft |
| 6AB Connectivity | 187 300 Ft |
| 192 LED fényszóró | 37 200 Ft |
| 202 Nappali világítás | 0 Ft |
| 774 Alacsony ülés | 0 Ft |
| 775 Komfort ülés | 31 000 Ft |