Az R nineT Racer és az R nineT Pure: puritán roadster-feeling és sportos dinamika klasszikus koncepció alapján
A kevesebb olykor több – vallja számos motorkerékpár-rajongó, akik előszeretettel döntenek a „színtiszta motorozás” élménye, s ennek szellemében olyan motorkerékpárok mellett, amelyek hiteles és autentikus módon testesítik meg ezen alapvetően puritán megközelítést.
R nineT modelljével a BMW Motorrad már 2013 óta aktív részese e trendnek, mégpedig töretlen lelkesedés és siker mellett. Mindez már elegendő motivációnak bizonyult a BMW Motorrad csapata számára, hogy 2015-ben az R nineT Scrambler modelljével folytassa, amellyel a klasszikus motorkerékpár-építés újabb izgalmas példányát alkotta meg – további örömteli visszajelzések sokaságát gyűjtve be.
E kedvező fogadtatáson felbuzdulva mutatja most be a BMW Motorrad R nineT Racer és R nineT Pure újdonságait, amelyek két további, hasonlóan izgalmas modellel bővítik a BMW Motorrad Heritage élményvilágát: a csupán a leglényegesebbre összpontosító roadsterrel és a hagyományos iskola szerinti, klasszikus, félig burkolt sportmotorral. Mindkét esetben olyan koncepcióról van szó, amelyek a hatvanas évek végén illetve a hetvenes évek során váltak népszerűvé, de még napjainkban is motorkerékpár-rajongók sokaságában ébresztenek szép emlékeket.
Mindkét új BMW Heritage modell hajtásáról az 1170 köbcentiméter hengerűrtartalmú, lég-/olajhűtésű, erőteljes boxermotor gondoskodik, mégpedig 81 kW (110 LE) teljesítménnyel. A jól ismert erőforrás hatfokozatú sebességváltóhoz csatlakozik. Mindkét motorkerékpár teljesíti az Euro 4 kipufogógáz-szabvány előírásait. A nemesacél kipufogórendszer bal oldalon kivezetett dobbal illeszkedik a klasszikus stílusba.
Modulrendszerű váz széles körű egyéni kialakítási lehetőségekkel
Az R nineT Racer és az R nineT Pure futóművei egyaránt az R nineT Scramblerből jól ismert, modulrendszerű acél csővázhoz csatlakoznak, amely az első és a hátsó fő vázelemből, illetve a levehető utasoldali vázrészből épül fel. Utóbbi tág teret nyit a két BMW boxer igény szerinti egyéni kialakításai előtt, például a BMW Motorrad kiegészítőprogramjában kínált, különböző ülésváltozatokkal. Az első kerékfelfüggesztés feladatát hagyományos teleszkópvilla látja el, míg a hátsó kerék vezetéséről szimpla Paralever lengőkar gondoskodik, amely központi rugóstaghoz csatlakozik. Az elöl 3,5 x 17", hátul 5,5 x 17" méretű ötküllős könnyűfém-öntvény keréktárcsára 120/70 ZR 17 illetve 180/55 ZR 17 jelzésű gumiabroncsot szerelnek. A biztonságos lassulásról elöl négydugattyús féknyergek és úszó ágyazású, 320 milliméter átmérőjű féktárcsák gondoskodnak, blokkolásgátló berendezéssel (ABS) kiegészítve. Síkos úton a hátsó kerék kipörgésének megelőzésére extrafelszerelésként az Automatikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC) is rendelkezésre áll. A klasszikus stílus opcióként drótküllős kerekekkel is kiemelhető.
R nineT Pure: puritán stílusú klasszikus roadster dinamikus országúti motorozásra
Az R nineT Pure a puritán stílusú klasszikus roadster színtiszta megtestesítője, letisztult és hamisítatlan karakterrel, amely csupán a leglényegesebbre összpontosít. Dizájnja a motorkerékpár-építés hagyományos és modern stílusjegyeinek színvonalas ötvözetére épül, olyan igényes részletekkel, mint például a natúr eloxált felületű, kovácsolt alumínium lábtartók és villahidak.
Az R nineT Pure üzemanyagtartálya és első sárvédője szürke (Catalano Grey) színben jelenik meg, a futómű és a hajtáslánc elemeinek fekete fényezésével összhangban még jobban kiemelve az R nineT Pure dinamikus országúti motorozásra született, klasszikus roadster karakterét.
R nineT Racer: klasszikus sportmotor-feeling a hetvenes évekből
A korai hetvenes évek sportmotorkerékpárjaira tudatosan utalva érkezik az R nineT Racer, lapos, tömör és megnyújtott formavilággal. Hangsúlyosan rövidre szabott félburkolatával, púpos ülésével, csutkakormányával és hátratolt lábtartóival egyaránt a motorkerékpárépítés régi iskolájának intenzív sportosságát sugározza, amit azonban a legkorszerűbb technikával valósít meg.
A BMW Motorsport korábbi színeit idéző dekorációval kiegészített fehér (Lightwhite uni) színvilágában az R nineT Racer különösen könnyed és sportos benyomást kelt. Az alumíniumezüstre fényezett váz a hajtáslánc elemeinek fekete színével ízléses kontrasztot alkotva teszi jól láthatóvá e motorkerékpár alapvető architektúráját, még jobban kihangsúlyozva az R nineT Racer kanyargós utak dinamikus motorozására született - a motorkerékpárépítés régi iskolája szerinti - sportmotor-egyéniségét.
Az R nineT Racer és az R nineT Pure különlegességei
Motor típusa | Négyütemű, két hengeres boxer, lég-olajhűtés |
Furat x Löket | 101/ 43 mm |
Hengerek / szelepek | 2 / 4 |
Hengerűrtartalom | 1170 köbcentiméter |
Teljesítmény | 81kw/110 le/7750ford/perc |
Nyomaték | 119Nm/6000ford |
Sűrítési arány | 12,0:1 |
Keverékképzés | BMS-K+ |
Szelepvezérlés | DOHC |
Indító rendszer | Elektromos |
Tengelykapcsoló | Hidralikus működtetésű száraz |
Erőátvitel | 6 fokozatú körmös kapcsolású |
Tengelyhajtás | kardántengely |
Kormányszélesség | - |
Váz típusa | Acélcsőváz, amelyben teherviselő elem a motor |
Villaszög / Utánfutás | 63,4°/ 105 |
Felfüggesztés elöl | forditott teleszkóp 46mm |
Felfüggesztés hátul | EVO paralever |
Rugóút elöl / hátul | 120 / 120 mm |
Kerékabroncs elöl | 3.5 x 17" |
Kerékabroncs hátul | 5,5 x 17" |
Fékek elöl | dupla tárcsás, 320 mm-es |
Fékek hátul | Szimpla tárcsa, 265 mm |
Gumiabroncs elöl | 120/70 ZR 17 |
Gumiabroncs hátul | 180/55 ZR 17 |
Üzemanyagtartály | 17 liter |
Tengelytáv | 1476 mm |
Hosszúság | 2105 mm |
Szélesség tükrökkel | 900 mm |
Ülés magasság | 805 mm |
Önsúly üresen, feltankolva | -/211kg |
Végsebesség km/h | 200 felett |
Gyorsulás 0-1000 m ( mp) | - |
Gyorsulás 0-100 km/h | 3,6 mp |
Fogyasztás 90 km/h seb. | 4,5 liter |
Fogyasztás 120 km/h seb. | 5,8 liter |
145 Drótküllős kerekek | 126 900 Ft |
17A Alumínium üzemanyagtank 1 | 318 800 Ft |
17B Alumínium üzemanyagtank 2 | 287 900 Ft |
350 Króm kipufogó | 27 900 Ft |
499 Alacsony kivitel | 61 900 Ft |
519 Markolatfűtés | 66 600 Ft |
590 Fénydiódás LED irányjelzők | 32 500 Ft |
603 Riasztó | 69 700 Ft |
630 ABS | SZÉRIA |
650 ASC | 102 200 Ft |