Micsoda motorkerékpár! Egyesek szemében univerzális jármű, amely soha – se a napi használat során, se a hétvégi kiruccanások alkalmával – nem hagyja cserben a gazdáját. Mások szemében pedig egyfajta világnézet – ők azok, akik minden feladatra a megfelelő motort szeretik használni. Legyen szó akár egyhetes barangolásról közeli helyeken, vagy a nagy álom beteljesüléséről – önfeledt túrázásról több ezer kilométernyire az otthontól –, a GS jellegénél fogva mindenben remek partner. Játszi könnyű irányíthatósága, kiváló túraalkalmassága, terepjáró képessége és korlátok nélküli kétszemélyes használhatósága párját ritkítja – ezt nemcsak mi állítjuk, hanem számos független teszt is.
Legújabb kiadása ráadásul minderre rátesz még egy lapáttal – köszönhetően kéthengeres motorja mintaszerű teljesítményének, amely nem csak a kategóriában számít mércének. Záloga az eredetileg a HP2 Sportban bemutatkozott új DOHC-motor*. Az R 1200 GS esetében fontosabb volt a nagy nyomaték, mint a kimagasló teljesítmény. Az eredmény önmagáért beszél: a 6000 percenkénti fordulaton leadott 120 Nm csodás érték, még ennél is jobb azonban, hogy a jellemzően használt fordulatszám-tartományban, azaz 5000-ig magasabb a nyomatékszint, mint eddig. A motor teljesítménye épest 81 kW-ra (110 LE-re) nőtt 7.750 percenkénti fordulaton. A szép menetteljesítményeket a csappantyúval ellátott új kipufogórendszer markáns hangja festi alá. Az új színekkel, a sokféle extrafelszereléssel – köztük az enduro-ESA-val vagy az ASC-vel és számos egyéb kiegészítővel – szinte minden feladatra tökéletesen felkészíthető az R 1200 GS, és nagyszerűen kiszolgálja a legkülönfélébb felhasználók igényeit.
*DOHC = Double OverHead Camshaft, hengerenként két felülfekvő vezérműtengely
| Motor típusa | Négyütemű, boxer, olaj-léghűtéses |
| Furat x Löket | 101,0/ 73,0 mm |
| Hengerek / szelepek | 2 / 8 |
| Hengerűrtartalom | 1170 köbcentiméter |
| Teljesítmény | 81kw/110 le/7750ford/perc |
| Nyomaték | 120Nm/6000ford |
| Sűrítési arány | 12,0:1 |
| Keverékképzés | BMS-K+ |
| Szelepvezérlés | DOHC |
| Indító rendszer | Elektromos |
| Tengelykapcsoló | egytárcsás, száraz |
| Erőátvitel | 6 fokozatú körmös kapcsolású |
| Tengelyhajtás | kardánhajtás |
| Kormányszélesség | 930 mm |
| Váz típusa | Térhálós acélváz, teherviselő motor |
| Villaszög / Utánfutás | 64,3°/101mm |
| Felfüggesztés elöl | BMW Telelever futómű |
| Felfüggesztés hátul | BMW Paralever |
| Rugóút elöl / hátul | 190 / 200 mm |
| Kerékabroncs elöl | 2.5 x 19" |
| Kerékabroncs hátul | 4,0 x 17" |
| Fékek elöl | dupla tárcsás, 305 mm-es |
| Fékek hátul | Szimpla tárcsa, 265 mm |
| Gumiabroncs elöl | 110/80 R 19 |
| Gumiabroncs hátul | 150/70 R 17 |
| Üzemanyagtartály | 20 liter |
| Tengelytáv | 1507mm |
| Ülés magasság | 850/870 mm |
| Önsúly, feltankolva | 203/229 kg |
| Végsebesség km/h | 200 felett |
| Gyorsulás 0-100 km/h | 3,7 mp |
| Fogyasztás 90 km/h seb. | 4,3 liter |
| Fogyasztás 120 km/h seb. | 5,5liter |
| 350 Króm kipufogó | 31 300 Ft |
| 416 ESA | 212 700 Ft |
|
430 Biztonsági csomag
530,630,650,
|
444 200 Ft |
|
431 Túra csomag 1
519,539,589,350
|
182 700 Ft |
|
432 Túra csomag 2
350,416,519,539,589,681
|
394 700 Ft |
| 499 Alacsonyított kivitel | 56 400 Ft |
| 519 Markolatfűtés | 61 000 Ft |
| 530 RDC | 64 100 Ft |
| 539 Fedélzeti számítógép | 45 200 Ft |
| 589 Markolatvédő | 23 600 Ft |
| 603 Riasztó | 64 700 Ft |
| 630 Integral ABS | 337 400 Ft |
| 650 ASC | 93 800 |
| 681 Koffertartó | 47 100 Ft |
| 771 Drótküllős kerék | 112 700 Ft |
| 776 Alacsonyított ülés | felár nélkül |