Micsoda motorkerékpár! Egyesek szemében univerzális jármű, amely soha – se a napi használat során, se a hétvégi kiruccanások alkalmával – nem hagyja cserben a gazdáját. Mások szemében pedig egyfajta világnézet – ők azok, akik minden feladatra a megfelelő motort szeretik használni. Legyen szó akár egyhetes barangolásról közeli helyeken, vagy a nagy álom beteljesüléséről – önfeledt túrázásról több ezer kilométernyire az otthontól –, a GS jellegénél fogva mindenben remek partner. Játszi könnyű irányíthatósága, kiváló túraalkalmassága, terepjáró képessége és korlátok nélküli kétszemélyes használhatósága párját ritkítja – ezt nemcsak mi állítjuk, hanem számos független teszt is.
Legújabb kiadása ráadásul minderre rátesz még egy lapáttal – köszönhetően kéthengeres motorja mintaszerű teljesítményének, amely nem csak a kategóriában számít mércének. Záloga az eredetileg a HP2 Sportban bemutatkozott új DOHC-motor*. Az R 1200 GS esetében fontosabb volt a nagy nyomaték, mint a kimagasló teljesítmény. Az eredmény önmagáért beszél: a 6000 percenkénti fordulaton leadott 120 Nm csodás érték, még ennél is jobb azonban, hogy a jellemzően használt fordulatszám-tartományban, azaz 5000-ig magasabb a nyomatékszint, mint eddig. A motor teljesítménye épest 81 kW-ra (110 LE-re) nőtt 7.750 percenkénti fordulaton. A szép menetteljesítményeket a csappantyúval ellátott új kipufogórendszer markáns hangja festi alá. Az új színekkel, a sokféle extrafelszereléssel – köztük az enduro-ESA-val vagy az ASC-vel és számos egyéb kiegészítővel – szinte minden feladatra tökéletesen felkészíthető az R 1200 GS, és nagyszerűen kiszolgálja a legkülönfélébb felhasználók igényeit.
*DOHC = Double OverHead Camshaft, hengerenként két felülfekvő vezérműtengely
Motor típusa | Négyütemű, boxer, olaj-léghűtéses |
Furat x Löket | 101,0/ 73,0 mm |
Hengerek / szelepek | 2 / 8 |
Hengerűrtartalom | 1170 köbcentiméter |
Teljesítmény | 81kw/110 le/7750ford/perc |
Nyomaték | 120Nm/6000ford |
Sűrítési arány | 12,0:1 |
Keverékképzés | BMS-K+ |
Szelepvezérlés | DOHC |
Indító rendszer | Elektromos |
Tengelykapcsoló | egytárcsás, száraz |
Erőátvitel | 6 fokozatú körmös kapcsolású |
Tengelyhajtás | kardánhajtás |
Kormányszélesség | 930 mm |
Váz típusa | Térhálós acélváz, teherviselő motor |
Villaszög / Utánfutás | 64,3°/101mm |
Felfüggesztés elöl | BMW Telelever futómű |
Felfüggesztés hátul | BMW Paralever |
Rugóút elöl / hátul | 190 / 200 mm |
Kerékabroncs elöl | 2.5 x 19" |
Kerékabroncs hátul | 4,0 x 17" |
Fékek elöl | dupla tárcsás, 305 mm-es |
Fékek hátul | Szimpla tárcsa, 265 mm |
Gumiabroncs elöl | 110/80 R 19 |
Gumiabroncs hátul | 150/70 R 17 |
Üzemanyagtartály | 20 liter |
Tengelytáv | 1507mm |
Ülés magasság | 850/870 mm |
Önsúly, feltankolva | 203/229 kg |
Végsebesség km/h | 200 felett |
Gyorsulás 0-100 km/h | 3,7 mp |
Fogyasztás 90 km/h seb. | 4,3 liter |
Fogyasztás 120 km/h seb. | 5,5liter |
350 Króm kipufogó | 31 300 Ft |
416 ESA | 212 700 Ft |
430 Biztonsági csomag
530,630,650,
|
444 200 Ft |
431 Túra csomag 1
519,539,589,350
|
182 700 Ft |
432 Túra csomag 2
350,416,519,539,589,681
|
394 700 Ft |
499 Alacsonyított kivitel | 56 400 Ft |
519 Markolatfűtés | 61 000 Ft |
530 RDC | 64 100 Ft |
539 Fedélzeti számítógép | 45 200 Ft |
589 Markolatvédő | 23 600 Ft |
603 Riasztó | 64 700 Ft |
630 Integral ABS | 337 400 Ft |
650 ASC | 93 800 |
681 Koffertartó | 47 100 Ft |
771 Drótküllős kerék | 112 700 Ft |
776 Alacsonyított ülés | felár nélkül |