*BMW R 1200 GS

A mérce

Micsoda motorkerékpár! Egyesek szemében univerzális jármű, amely soha – se a napi használat során, se a hétvégi kiruccanások alkalmával – nem hagyja cserben a gazdáját. Mások szemében pedig egyfajta világnézet – ők azok, akik minden feladatra a megfelelő motort szeretik használni. Legyen szó akár egyhetes barangolásról közeli helyeken, vagy a nagy álom beteljesüléséről – önfeledt túrázásról több ezer kilométernyire az otthontól –, a GS jellegénél fogva mindenben remek partner. Játszi könnyű irányíthatósága, kiváló túraalkalmassága, terepjáró képessége és korlátok nélküli kétszemélyes használhatósága párját ritkítja – ezt nemcsak mi állítjuk, hanem számos független teszt is.

A megújult GS

Legújabb kiadása ráadásul minderre rátesz még egy lapáttal – köszönhetően kéthengeres motorja mintaszerű teljesítményének, amely nem csak a kategóriában számít mércének. Záloga az eredetileg a HP2 Sportban bemutatkozott új DOHC-motor*. Az R 1200 GS esetében fontosabb volt a nagy nyomaték, mint a kimagasló teljesítmény. Az eredmény önmagáért beszél: a 6000 percenkénti fordulaton leadott 120 Nm csodás érték, még ennél is jobb azonban, hogy a jellemzően használt fordulatszám-tartományban, azaz 5000-ig magasabb a nyomatékszint, mint eddig. A motor teljesítménye épest 81 kW-ra (110 LE-re) nőtt 7.750 percenkénti fordulaton. A szép menetteljesítményeket a csappantyúval ellátott új kipufogórendszer markáns hangja festi alá. Az új színekkel, a sokféle extrafelszereléssel – köztük az enduro-ESA-val vagy az ASC-vel és számos egyéb kiegészítővel – szinte minden feladatra tökéletesen felkészíthető az R 1200 GS, és nagyszerűen kiszolgálja a legkülönfélébb felhasználók igényeit.
*DOHC = Double OverHead Camshaft, hengerenként két felülfekvő vezérműtengely

Műszaki adatok

Motor típusa Négyütemű, boxer, olaj-léghűtéses
Furat x Löket 101,0/ 73,0 mm
Hengerek / szelepek 2 / 8
Hengerűrtartalom 1170 köbcentiméter
Teljesítmény 81kw/110 le/7750ford/perc
Nyomaték 120Nm/6000ford
Sűrítési arány 12,0:1
Keverékképzés BMS-K+
Szelepvezérlés DOHC
Indító rendszer Elektromos
Tengelykapcsoló egytárcsás, száraz
Erőátvitel 6 fokozatú körmös kapcsolású
Tengelyhajtás kardánhajtás
Kormányszélesség 930 mm
Váz típusa Térhálós acélváz, teherviselő motor
Villaszög / Utánfutás 64,3°/101mm
Felfüggesztés elöl BMW Telelever futómű
Felfüggesztés hátul BMW Paralever
Rugóút elöl / hátul 190 / 200 mm
Kerékabroncs elöl 2.5 x 19"
Kerékabroncs hátul 4,0 x 17"
Fékek elöl dupla tárcsás, 305 mm-es
Fékek hátul Szimpla tárcsa, 265 mm
Gumiabroncs elöl 110/80 R 19
Gumiabroncs hátul 150/70 R 17
Üzemanyagtartály 20 liter
Tengelytáv 1507mm
Ülés magasság 850/870 mm
Önsúly, feltankolva 203/229 kg
Végsebesség km/h 200 felett
Gyorsulás 0-100 km/h 3,7 mp
Fogyasztás 90 km/h seb. 4,3 liter
Fogyasztás 120 km/h seb. 5,5liter

Opciós felszereltség

350 Króm kipufogó 31 300 Ft
416 ESA 212 700 Ft
430 Biztonsági csomag
530,630,650,
444 200 Ft
431 Túra csomag 1
519,539,589,350
182 700 Ft
432 Túra csomag 2
350,416,519,539,589,681
394 700 Ft
499 Alacsonyított kivitel 56 400 Ft
519 Markolatfűtés 61 000 Ft
530 RDC 64 100 Ft
539 Fedélzeti számítógép 45 200 Ft
589 Markolatvédő 23 600 Ft
603 Riasztó 64 700 Ft
630 Integral ABS 337 400 Ft
650 ASC 93 800
681 Koffertartó 47 100 Ft
771 Drótküllős kerék 112 700 Ft
776 Alacsonyított ülés felár nélkül