Hamarosan!A világ bármely pontján éljen is Ön, számítania kell rá, hogy az R 1200 GS Adventure gazdájaként hol a legközelebbi hegységbe, hol egy másik kontinensre fog vezetni az útja, és közvetlen közelről ismerkedik meg távoli, idegen kultúrákkal. Mekkora távolságra futja egy tankolásból? Ne törődjön vele, hiszen 33 literes a tank! Elég strapabíró a konstrukció? Nos, alighanem az Adventure ihlette a robosztus jelzőt – és méltónak is bizonyult rá eddigi pályafutása során. Ráadásul számos olyan részlete van, amelyek idővel legalább olyan hírnévre tettek szert, mint maga az egész motor. 20 mm-rel nagyobb az első és a hátsó rugóútja, mint az R 1200 GS-é. Tökéletes az ergonómiája, és minden terepen előnyös a váltója áttételezése. Pompás futóművének köszönhetően Ön nemcsak utast, hanem rengeteg csomagot is magával tud vinni az útra. Kőfelverődés? Bukás? Nem gond, vannak protektorok a megfelelő helyeken! Nyugodtan haladhat tovább! Továbbra is egyedülálló a maga nemében az extrafelszerelésként rendelhető enduro-ESA és az ASC. Segítségükkel minden akadályt képes leküzdeni az Adventure.
A feltartóztathatatlanság egyik fontos záloga az eredetileg a HP2 Sportban bemutatkozott új DOHC-motor*. Az R 1200 GS Adventure esetében fontosabb volt a nagy nyomaték, mint a kimagasló teljesítmény. Az eredmény önmagáért beszél: a 6000 percenkénti fordulaton leadott 120 Nm csodás érték, még ennél is jobb azonban, hogy a jellemzően használt fordulatszám-tartományban, azaz 5000-ig magasabb a nyomatékszint, mint eddig. A motor teljesítménye 81 kW-ra (110 LE-re) nőtt 7.750 percenkénti fordulaton. A szép menetteljesítményeket a csappantyúval ellátott új kipufogórendszer markáns hangja festi alá.
*DOHC = Double OverHead Camshaft, hengerenként két felülfekvő vezérműtengely
Motor típusa | Négyütemű, boxer, olaj-léghűtéses |
Furat x Löket | 101,0/ 73,0 mm |
Hengerek / szelepek | 2 / 8 |
Hengerűrtartalom | 1170 köbcentiméter |
Teljesítmény | 81kw/110 le/7750ford/perc |
Nyomaték | 120Nm/6000ford |
Sűrítési arány | 12,0:1 |
Keverékképzés | BMS-K+ |
Szelepvezérlés | DOHC |
Indító rendszer | Elektromos |
Tengelykapcsoló | egytárcsás, száraz |
Erőátvitel | 6 fokozatú körmös kapcsolású |
Tengelyhajtás | kardánhajtás |
Kormányszélesség | 950 mm |
Váz típusa | Térhálós acélváz, teherviselő motor |
Villaszög / Utánfutás | 63,8°/97,6mm |
Felfüggesztés elöl | BMW Telelever futómű |
Felfüggesztés hátul | BMW Paralever |
Rugóút elöl / hátul | 210 / 220 mm |
Kerékabroncs elöl | 2.5 x 19" |
Kerékabroncs hátul | 4,0 x 17" |
Fékek elöl | dupla tárcsás, 305 mm-es |
Fékek hátul | Szimpla tárcsa, 265 mm |
Gumiabroncs elöl | 110/80 R 19 |
Gumiabroncs hátul | 150/70 R 17 |
Üzemanyagtartály | 33 liter |
Tengelytáv | 1507mm |
Ülés magasság | 910/890 mm |
Önsúly, feltankolva | 223/256 kg |
Végsebesség km/h | 200 felett |
Gyorsulás 0-100 km/h | 3,95 mp |
Fogyasztás 90 km/h seb. | 4,6 liter |
Fogyasztás 120 km/h seb. | 6,1liter |
350 Króm kipufogó | 32 500 Ft |
416 ESA | 215 100 Ft |
430 Biztonsági csomag
530,650
|
134 700 Ft |
431 Túra csomag 1
519,539,589
|
148 600 Ft |
432 Túra csomag 2
350,416,519,539,562,589,680
|
486 000 Ft |
519 Markolatfűtés | 62 000 Ft |
530 RDC | 65 000 Ft |
539 Fedélzeti számítógép | 46 500 Ft |
562 Ködfényszóró | 88 300 Ft |
603 Riasztó | 65 000 Ft |
630 Integral ABS | Széria felszereltség |
631 Enduró váltó | felár nélkül |
633 Off-road gumiabroncsok | felár nélkül |
650 ASC | 94 400 Ft |
680 Koffertartó alukoff. | 86 700 Ft |