*BMW K 1300 S

Még sportosabb és dinamikusabb

Mivel a BMW nemcsak megtartotta, hanem sok szempontból tovább is fejlesztette az eredeti sportmotor-koncepciót, a K 1300 S korszerű formában ötvözi a nagy teljesítményt, a hétköznapi használatra való alkalmasságot és a biztonságot. Még pontosabb és közvetlenebb kormányreakcióval, nagyobb teljesítménnyel és jobb menetteljesítményekkel rendelkezik, mint elődje, ugyanakkor a BMW kétkerekűitől megszokott biztonságos és kiszámítható viselkedés jellemzi.

Elődjéhez, a K 1200 S-hez hasonlóan utódja sem köt kompromisszumot, helyette minden eddiginél jobban előtérbe állítja a K-sorozat legsportosabb típusának hagyományos erősségeit, vagyis a nagyfokú kényelemmel kiegészített sportosságot és dinamizmust, a tökéletes stabilitással párosuló könnyed irányíthatóságot a karcsú és sportos külsőt, a hatékony menetszél és időjárás elleni védelmet és a meggyőző ergonómiát.

Mindezek mellett sajátja a BMW-ktől megszokott hosszú élettartam, a minimális karbantartási igény, a háromutas szabályozott katalizátorra épülő, példásan tiszta működést szavatoló kipufogórendszer és a jelenleg legkorszerűbbnek számító, gyárilag beépített BMW Motorrad Integral ABS, amely maximális aktív biztonságot nyújt fékezéskor.

Jelenleg a K 1300 S az egyetlen sportmotor a piacon, amely gondozásmentes kardánhajtással készül. Rendkívül modern műszaki tartalmával, kimagaslóan jó menettulajdonságaival, dinamikusabb külsejével és fokozott összteljesítményével hitelesen képviseli a BMW sport-élményvilágát, és elődjéhez hasonlóan vezető szerepet tölt be a felső kategóriájú sportmotorok között.

Menetdinamikai és műszaki szempontból tökéletesített koncepció

A BMW elsődleges célja az volt a K 1300 S fejlesztésekor, hogy a nyomatékleadás és hajtáskomfort javításával még jobb vezethetőséget érjen el. Azáltal, hogy 1.293 cm3-re növelte a motor hengerűrtartalmát, és megtartotta a 11.000/perc maximális fordulatszámot, a korábbinál lényegesen nagyobb teljesítményt, forgatónyomatékot és jobb menetteljesítményeket ért el.

Az új K 1300 S alapvetően ugyanazon hajtáskoncepció jegyében készült, mint elődje. Ahhoz hasonlóan alacsonyan van a súlypontja, ugyanis a hengersor 55 fokos előre döntéséből adódóan a motorja mélyen helyezkedik el. Felettébb keskeny kivitelű blokkja nagyban kedvez a bedönthetőségnek és ez által a sportos használatnak.

Futóművét tekintve is bevált koncepciót és komponenseket hasznosít az új K 1300 S, amely 228 kilogramm száraz tömegével messze a legkönnyebb a 1300 köbcentis sportmotorok között. Mélyre épített V-alakú vízhűtőjének és első futóművének köszönhetően ideális nyomvonalon halad a váz, amely kellően keskeny kivitelű a hengerfej fölötti részén. A hátrébb szorosan egymáshoz simuló vázcsövek jóvoltából a K 1300 S-en is jól össze lehet zárni a térdeket, azaz optimális kapcsolatot tud kialakítani vele a motoros.

Messzemenően az utazó igényeit tartja szem előtt az előre terhelő, koncentrált ülőhelyzet, amely minden sportossága ellenére pihentető és kényelmes. Ennek köszönhetően elképesztően könnyen és biztonságosan irányítható a K 1300 S, és mint ilyen, tökéletesen stresszmentessé teszi a sportos használatot.

Újítások a futóművön és az elektronikus rendszeren
A K 1300 S javarészt korszerűsített Duolever első futóművének köszönheti remek menettulajdonságait. Az új fejlesztésű, immár alumíniumötvözetből gyártott alsó hosszlengőkar még érzékletesebb reakcióval és pontosabb visszajelzéssel ruházza fel a rendszert. A fenti fejlesztés is egyértelművé teszi a BMW, a futóműtechnika terén betöltött vezető szerepét. A keményebbre hangolt rugózásnak és csillapításnak köszönhetően a futómű pedig pontosabb visszajelzést ad az útról.

A BMW Motorrad extrafelszerelésként kínálja a K 1300 S-hez a K 1200 S-en világújdonságként bevezetett elektronikus futóműállítás (ESA − Electronic Suspension Adjustment) továbbfejlesztett változatát, az ESA II-t.

Az egyes részegységeket intelligens módon összekapcsoló, CAN-busz technológiára épülő fedélzeti elektronikus rendszer jelentősen kibővíti a használható funkciók számát és minden eddiginél egyszerűbb, átfogó diagnosztizációt tesz lehetővé.

Műszaki adatok

Motor típusa Négyütemű, soros, vízhűtéses
Furat x Löket 80/ 64,3 mm
Hengerek / szelepek 4 / 4
Hengerűrtartalom 1293 köbcentiméter
Teljesítmény 129kw/175 le/9250ford/perc
Nyomaték 140Nm/8250ford
Sűrítési arány 13,0:1
Keverékképzés BMS-K
Szelepvezérlés DOHC
Indító rendszer Elektromos
Tengelykapcsoló többtárcsás, olajfürdős
Erőátvitel 6 fokozatú körmös kapcsolású
Tengelyhajtás kardánhajtás
Kormányszélesség 786 mm
Váz típusa Préselt zártszelvényekből és kokillaönvényből összeállított aluminium hídváz
Villaszög / Utánfutás 60.4°/104,4mm
Felfüggesztés elöl Duolever, több lengőkar
Felfüggesztés hátul Paralever
Rugóút elöl / hátul 115 / 135 mm
Kerékabroncs elöl 3.5 x 17"
Kerékabroncs hátul 6,0 x 17"
Fékek elöl dupla tárcsás, 320 mm-es
Fékek hátul Szimpla tárcsa, 265 mm
Gumiabroncs elöl 120/70 ZR 17
Gumiabroncs hátul 190/55 ZR 17
Üzemanyagtartály 19 liter
Tengelytáv 1585 mm
Ülés magasság 820/790 mm
Önsúly, feltankolva 254 kg
Végsebesség km/h 250
Gyorsulás 0-100 km/h 2,8 mp
Fogyasztás 90 km/h seb. 5,0 liter
Fogyasztás 120 km/h seb. 5,8liter

Opciós felszereltség

177 Váltóasszisztens  117 700 Ft
206 Dynamic csomag ( 177,416,519,530,539,650 ) 430-as cs. együtt nem rendelhető  328 100 Ft
416 ESA II  239 900 Ft

424 K1300S Motorsport speciális modell

Tartalma: 177, 416, 519, 530, 539, 650, színezett plexi, HP lábtartók,

Akrapovic sport kipufogó,kovácsolt kerekek, csak N0F színben rendelhető,

1123 000 Ft

430 Biztonsági csomag
530,650
 133 100 Ft
519 Markolatfűtés    61 000 Ft
530 RDC    66 600 Ft
539 Fedélzeti számítógép    48 000 Ft
603 Riasztó    66 600 Ft
630 Int.ABS     SZÉRIA
650 ASC    97 500 Ft
665 Csomagtartó váz hátúl    37 200 Ft
774 Alacsony ülés             0 Ft