Az új F 900 R dinamikus roadster-rel és a BMW Motorrad kibővíti kínálatát a népszerű középkategóriában. Mindkét modell sportos motorozási
élményt, könnyű kezelhetőséget és egyedülálló felszereltség-opció kínálatot nyújt, mindezt vonzó ár-érték arányban. A két modell masszív váza
megegyezik, de jellemüket és pozicionálásukat tekintve jelentős eltéréseket mutatnak.
Az új BMW F 900 R – A dinamikus roadster, amely színtiszta motorozási élményt kínál.
Magabiztos, sportos, aktív és dinamikus élmény a középpontban – a BMW F 900 R modellt így írnák le rajongói. A BMW Motorsport új dinamikus
roadstere a szabadság élményét és egy új életstílust testesít meg.
Motorerő, nyomaték és hang tekintetében a sportos-agresszív kialakítás és a lenyűgöző teljesítmény találkozik benne. Ehhez adódnak az olyan
további erősségek, mint a széles körű, mindennapos használhatóság, valamint az ergonómia, amelyek az F 900 R-t mind kezdők, mind tapasztalt,
sportos motorosok számára ugyanolyan érdekessé teszik.
Technológiai mérce a szegmensben.
Az F 900 R a technológiai etalont jelent a középkategóriában, ami a gazdag szériafelszereltségnek (Connectivity, teljes LED-világítás) és az elérhető,
részben egyedülálló extrafelszereltségek széleskörű kínálatának (adaptív kanyarvilágítás, kulcs nélküli indítás, Dynamic ESA, Pro menetprogramok,
Pro váltóasszisztens, intelligens segélyhívás, ABS Pro, MSR, DTC, DBC, RDC) köszönhető.
Az erőforrás egy továbbfejlesztett soros kéthengeres motor, amely nagyobb hengerűrtartalommal, teljesítménnyel és új motorfékhatás szabályozással rendelkezik.
Az új F 900 R fokozott menetdinamikájáról az F 850 GS 2018-ban bemutatkozó soros kéthengeres motorjának továbbfejlesztett változata gondoskodik,
amely 77 kW (105 lóerő) teljesítményt és még egyenletesebb nyomatékgörbét biztosít– nagyrészt a 853 cm3-ről 895 cm3-re nőtt hengerűrtartalomnak köszönhetően. A továbbra is 270/450 fokos gyújtótávolságnak és az alsó kipufogónak köszönhetően a motor ráadásul különlegesen érzéki hangélményt
is nyújt.
Az alapfelszereltséghez tartozó motorfékhatást korlátozó kuplung (anti-hopping) mellett az F900 R-hez és az F 900 XR-hez először rendelhető a
motornyomaték-határoló (MSR) is, amely megakadályozza a hátsó gumi csúszását egy hirtelen gázelvételnél vagy visszaváltásnál, és ezáltal hozzájárul
a biztonság növeléséhez.
Két menetproglam, ASC és ABS az alapfelszereltség részeként. Pro menetprogramok DTC-vel, ABS Pro, DBC és MSR extra felszereltségként
rendelhető.
Az F 900 R alapfelszereltségként kínál két (Rain és Road) vezetési módot. Szintén az alapfelszereltség része az ABS és a kikapcsolható kipörgésgátló (ASC).
Az opcionális Pro menetprogramok lehetővé teszi, hogy az új F 900 R és az F 900 XR még intenzívebben kidomboríthassa sportos oldalát.
Két további menetprogram (Dynamic és Dynamic Pro), dinamikus kipörgésgátló (DTC), a kanyarban is kíválóan haszálható ABS Pro, a dinamikus
fékszabályozó (DBC) és a motornyomaték-határoló (MSR) érhetőek el extra felszereltségként.
Acél hídváz, könnyű műanyagtank és extrafelszereltségként Dynamic (ESA).
Az F-széria GS modelljeihez hasonlóan az új F 900 R egy acél hídvázra épült, amely a motort teherviselő elemként integrálja, az üzemanyagtank pedig a
motoros előtt helyezkedik el. Az első keréknél egy fordított (Upside-down) teleszkópvilla, hátul pedig egy központi rugózású kétágú lengőkar dolgozik.
A motorgyártásban egyedinek számít a könnyített, műanyagból készített üzemanyagtank, amely 13 liter űrtartalmú az F 900 R esetében.
Az acélból készült hátsó vázat is újratervezték az F 900 R-re, így a motor hátsó része optikailag rövid és keskeny.
Sportos használatra optimalizált új F 900 R rövidebb rugóúttal rendelkezik.
Az extrafelszereltségként elérhető, és ebben a kategóriában közel egyedülállónak számító BMW Motorrad Dynamic ESA (elektronikus futóműállítás) által magasabb szintre lép a komfortés a motorozás élménye, valamint a túrázás és az utasszállítás lehetősége.
Segítségével ahátsó rugóstag a vezetési mozdulatoktól függően automatikusan a külső körülményekhez igazítja a lengéscsillapítást.
A középkategóriában egyedülállónak számító adaptív kanyarvilágítás a Headlight Pro csomag részeként extrafelszereltségként rendelhető.
A nagyteljesítményű LED-világítás a motor egészén az alapfelszereltség része.
További biztonságot kínál az adaptív kanyarvilágítás, amely a középkategóriában egyedülállónak számít, és gyári extrafelszereltségként rendelhető.
Ennek köszönhetően a motoros a kanyarokban jobb megvilágítást élvezhet, és ezáltal éjszaka még biztonságosabban vezethet.
Az új F modellek az alapfelszereltség részeként tartalmazzák a LED-technológiát.
Jól látható 6,5 colos színes TFT-kijelző BMW Motorrad Connectivity-vel
alapfelszereltségként.
A műszerfal kialakításánál a BMW Motorrad fejlesztői nagy gondot fordítottak a láthatóságra –a szélsőséges látási viszonyokat is figyelembe véve.
Ráadásul az információk megkülönböztetése, a megjelenítés minősége és a felhasználóbarát kezelhetőség páratlan. A kijelzőn lévő grafikákat kifejezettena sportos motorozáshoz tervezték. A Pro menetprogramokkal további központi kijelzők érhetőek el.
A középkategóriában szintén egyedülálló a BMW Motorrad Connectivity, amely menet közben lehetővé teszi a telefonálást, a zenehallgatást, vagy éppen a navigációs rendszer használatát.
Három-három erőteljes szín- illetve stílusverzió érhető el az összetéveszthetetlen
karakter érdekében.
Az F 900 R számára is három-három különböző dinamikus szín- és stílusverzió
szolgálja az összecserélhetetlen karaktert.
Az új F 900 R fekete (Blackstorm metallic), kék (San Marino Blue metallic) valamint a Style
Sport kivitelben ezüst/piros (Hockenheim Silver metallic/Racing Red) színekben érhető el.
Motor típusa | Négyütemű, boxer, víz, olaj-léghűtéses |
Furat x Löket | 86/ 77 mm |
Hengerek / szelepek | 2 / 8 |
Hengerűrtartalom | 895 köbcentiméter |
Teljesítmény | 77kw/105 le/8500ford/perc |
Nyomaték | 92Nm/6500ford |
Sűrítési arány | 13,1:1 |
Keverékképzés | BMS-M |
Szelepvezérlés | DOHC |
Indító rendszer | Elektromos |
Tengelykapcsoló | Többtárcsás, olajfürdőben futó Anti-Hopping funkcióval, mechanikus működtetés |
Erőátvitel | 6 fokozatú körmös kapcsolású |
Tengelyhajtás | O-gyűrűs lánc, a hátsó kerékagyon rángatás csillapítással |
Kormányszélesség | - mm |
Váz típusa | Héjszerkezetű acél csőváz, melyben teherviselő elem a motor is |
Villaszög / Utánfutás | 60,5°/114,3mm |
Felfüggesztés elöl | Fordított teleszkópvilla |
Felfüggesztés hátul | Alumínium kettős lengőkar,közvetlenül csatlakoztatott központi rugóstag |
Rugóút elöl / hátul | 135 / 142 mm |
Kerékabroncs elöl | 3.5 x 17" |
Kerékabroncs hátul | 5,5 x 17" |
Fékek elöl | dupla tárcsás, 320 mm-es |
Fékek hátul | Szimpla tárcsa, 265 mm |
Gumiabroncs elöl | 120/70 ZR 17 |
Gumiabroncs hátul | 180/55 ZR 17 |
Üzemanyagtartály | 13 liter |
Tengelytáv | 1518 mm |
Ülés magasság | 770/790/ 815 mm 835/ 840/865* *kiegészítő ülés |
Önsúly, feltankolva /össztömeg | 211 / 430kg |
Végsebesség km/h | 200 felett |
Gyorsulás 0-100 km/h | 3,7 mp |
Fogyasztás L/100 (WMTC) | 4,2 liter |
Legnagyobb sebesség | 200km/h felett |
230 Komfort csomag 193, 519, | 120 500-Ft |
233 Túra csomag 272, 538, 636, 681, | 198 600-Ft |
235 Dynamic csomag 191, 219, | 211 600-Ft |
236 Aktív csomag 224, 222, | 208 400-Ft |
451 Style sport | 65 200-Ft |
134 Adaptív kanyarvilágítás | 0-Ft |
182 DTC ( Dynamic Traction Control ) | 0-Ft |
18B MSR ( Dinamikus motorfék-vezérlés ) | 0-Ft |
191 Dynamic ESA | 127 000-Ft |
193 Kulcsnélküli indítás | 74 900-Ft |
202 Nappali világítás | 0-Ft |
219 Headlight pro | 107 500-Ft |
220 Extra magas ülés | 0-Ft |
222 Pro váltóasszisztens | 117 200-Ft |
224 Pro menetprogramok | 114 000-Ft |
272 Navigáció előkészítés | 55 400-Ft |
499 Alacsony kivitel | 55 400-Ft |
519 Markolatfűtés | 60 300-Ft |
530 RDC ( Gumiabroncs levegőnyomás ellenörző ) | 61 900-Ft |
538 Sebességtartó automatika | 94 400-Ft |
558 Pure szélterelő
|
27 700-Ft
|
5AC ABS Pro | 0-Ft |
602 Utasülés-borítás | 0-Ft |
603 Riasztó | 61 900-Ft |
611 Magas kormány | 32 600-Ft |
636 Középállvány | 39 100-Ft |
681 Koffertartó | 31 000-Ft |
6AB Connetivity ( TFT kijelző ) |
0-Ft |
774 Alacsonyított ülés | 0-Ft |
7A6 3év jótállás | 0-Ft |
7A7 4év jótállás | 25 400-Ft |
7A8 5év jóállás | 50 800-Ft |