*BMW K 1300 R

K1300R

A 2004. évi INTERMOT-on mutatta be a BMW a hagyományos sportmotor-koncepciókkal szakító K 1200 R-t, „minden idők legerősebb naked bike-ját”. Nyilvánvaló tanújelét adta vele annak, hogy kész nyíltan közszemlére tenni modelljei kimagasló teljesítményét, és nem riad vissza a merőben új formai megoldásoktól. A BMW K 1200 R számos ponton módosított utódja a 2008. évi INTERMOT kiállításon ünnepli premierjét a márka városi élményvilágának részeként. Az új K 1300 R a valaha gyártott legizmosabb BMW naked bike. 127 kW (173 LE) teljesítményének és 243 kilogramm menetkész tömegének köszönhetően kiváló menetdinamikai jellemzőkkel bír, ugyanakkor messzemenően kielégíti a vásárlók biztonságossággal, felszereltséggel és kényelemmel szemben támasztott fokozott igényeit. Ezzel még egyértelműbb a BMW vezető szerepe a nagy teljesítményű naked-bike-ok szegmensében.

Fokozott sportosság, teljesítmény és dinamizmus

A K 1300 R a K 1300 S teljesítmény-jellemzőit, biztonságát és műszaki megoldásait ötvöző power-roadster. Hajtása és futóműve is a sportváltozattól származik, de mindkettőt a nagy hengerűrtartalmú naked bike egyedi jellegéhez igazította a BMW Motorrad. Különösen ügyelt rá az új modell fejlesztésénél, hogy az ne csak élvezetesen, hanem biztonságosan vezethető legyen, továbbá minőségi részletekkel és látványos, férfias külsővel rendelkezzen.

Elődjéhez, a K 1200 R-hez képest módosított futómű-geometriával készül, ezért még jobb irányíthatóság és remek stabilitás jellemzi. A futómű műszaki sarokszámai ugyanazok, mint a K 1300 S-éi. A K 1200 R-hez viszonyítva minimális mértékben laposabb szögben áll a Duolever, és nagyobb a tengelytáv.

Mivel a BMW a motor levegőellátását is tökéletesítette, alig marad el valamivel a roadster 127 kW (173 LE) teljesítménye a K 1300 S-é mögött, és a nyomatékkal együtt lényegesen meghaladja az előző modellét. A K 1300 S-énél rövidebb tengelyáttétel (2,82 helyett 2,91) szintén pozitívan hat a gyorsulásra és a rugalmasságra.

Műszaki adatok

Motor típusa Négyütemű, soros, vízhűtéses
Furat x Löket 80/ 64,3 mm
Hengerek / szelepek 4 / 4
Hengerűrtartalom 1293 köbcentiméter
Teljesítmény 127kw/173 le/9250ford/perc
Nyomaték 170Nm/8250ford
Sűrítési arány 13,0:1
Keverékképzés BMS-K
Szelepvezérlés DOHC
Indító rendszer Elektromos
Tengelykapcsoló többtárcsás, olajfürdős
Erőátvitel 6 fokozatú körmös kapcsolású
Tengelyhajtás kardánhajtás
Kormányszélesség 785 mm
Váz típusa Nagy belső nyomással alakított/szalagpréselt aluminium zártszelvényekből összeállított váz
Villaszög / Utánfutás 60,4°/104,4mm
Felfüggesztés elöl Duolever, több lengőkar
Felfüggesztés hátul Paralever
Rugóút elöl / hátul 115 / 135 mm
Kerékabroncs elöl 3.5 x 17"
Kerékabroncs hátul 5,5 x 17"
Fékek elöl dupla tárcsás, 320 mm-es
Fékek hátul Szimpla tárcsa, 265 mm
Gumiabroncs elöl 120/70 ZR 17
Gumiabroncs hátul 180/55 ZR 17
Üzemanyagtartály 19 liter
Tengelytáv 1585 mm
Ülés magasság 820/790 mm
Önsúly, feltankolva 243 kg
Végsebesség km/h 250 felett
Gyorsulás 0-100 km/h 2,9 mp
Fogyasztás 90 km/h seb. 5,0 liter
Fogyasztás 120 km/h seb. 5,8liter

Opciós felszereltség

177 Váltóasszisztens 117 700 Ft
416 ESA II 239 900 Ft
430 Biztonsági csomag
530,650
133 100 Ft
431 Dynamic csomag 177, 416, 519, 539, 560, 590, 284 800 Ft
519 Markolatfűtés   63 500 Ft
530 RDC ( Gumiabroncs levegőnyomás ellenőrző )   66 600 Ft
539 Fedélzeti számítógép   48 000 Ft
560 Sport szélterelő   55 800 Ft
603 Riasztó   66 600 Ft
630 Integral ABS ( kikapcsolható )   SZÉRIA
650 ASC ( Kipörgésgátló )   97 500 Ft
665 Csomagtartó váz   37 200 Ft
766 Komfort ülés ( fekete, 774-es opc. együtt nem rendelhető )   23 300 Ft
774 Alacsony ülés           0 Ft