Az új BMW F 900 XR – Egy igazi XR a középkategóriában.
Az XR a sportosság és a túraalkalmasság kompromisszummentes ötvözetét testesíti meg.
A BMW Motorrad a BMW S 1000 XR-rel megalapított családot egy újabb középkategóriabeli modellel kívánja kibővíteni. A formanyelv és a jármű koncepciója egyértelmű rokonságra utal a nagy testvérrel. Az F 900 XR játékos könnyedséggel teljesíti az Adventure-sport szegmens alapvető elvárásait:
sportos menetdinamikával ötvözött függőleges, GS-szerű ergonómia, a hosszú utakra és az utasszállításra való alkalmasság valamint a karakteres kialakítás.
Emellett az új F 900 XR profitál a csúcskategóriából érkező technológiákból is: az adaptív kanyarfény, a kulcs nélküli indítás lehetősége, valamint az intelligens segélyhívás a középkategóriában egyedülálló jellemzők. Ez utóbbi Magyarországon egyelőre nem elérhető.
A sportos motorosok mellett az XR a kezdőket is célozza – köszönhetően az alacsony minimális ülésmagasságnak, az A2-jogosítvánnyal vezethetőségnek és a vonzó alapárnak.
Technológiai mérce a szegmensben.
Az F 900 XR a technológiai etalont jelentik a középkategóriában, ami a gazdag szériafelszereltségnek (Connectivity, teljes LED-világítás) és az elérhető, részben egyedülálló extrafelszereltségek széleskörű kínálatának (adaptív kanyarvilágítás, kulcs nélküli indítás, Dynamic ESA, Pro menetprogramok, Pro váltóasszisztens, intelligens segélyhívás, ABS Pro, MSR, DTC, DBC, RDC) köszönhető.
Továbbfejlesztett soros kéthengeres motor, amely nagyobb hengerűrtartalommal, teljesítménnyel és új motorfékhatás szabályozással rendelkezik.
Az új F 900 XR fokozott menetdinamikájáról az F 850 GS 2018-ban bemutatkozó soros kéthengeres motorjának továbbfejlesztett változata gondoskodik, amely 77 kW (105lóerő) teljesítményt és még egyenletesebb nyomatékgörbét biztosít– nagyrészt a 853 cm3-ről 895 cm3-re nőtt hengerűrtartalomnak köszönhetően.
A továbbra is 270/450 fokos gyújtótávolságnak és az alsó kipufogónak köszönhetően a motor ráadásul különlegesen érzéki hangélményt is nyújt.
Az alapfelszereltséghez tartozó motorfékhatást korlátozó kuplung (anti-hopping) mellett az F 900 XR-hez először rendelhető a motornyomaték-határoló (MSR) is, amely megakadályozza a hátsó gumi csúszását egy hirtelen gázelvételnél vagy visszaváltásnál, és ezáltal hozzájárul a biztonság növeléséhez.
Két menetproglam, ASC és ABS az alapfelszereltség részeként. Pro menetprogramok DTC-vel, ABS Pro, DBC és MSR extra felszereltségként
rendelhető.
Az F 900 XR alapfelszereltségként kínál két (Rain és Road) vezetési módot. Szintén az alapfelszereltség része az ABS és a kikapcsolható kipörgésgátló (ASC).
Az opcionális Pro menetprogramok lehetővé teszi, hogy az új F 900 R és az F 900 XR még intenzívebben kidomboríthassa sportos oldalát. Két további menetprogram (Dynamic és Dynamic Pro), dinamikus kipörgésgátló (DTC), a kanyarban is kíválóan haszálható ABS Pro, a dinamikus fékszabályozó (DBC) és a motornyomaték-határoló (MSR) érhetőek el extra felszereltségként.
Acél hídváz, könnyű műanyagtank és extrafelszereltségként Dynamic (ESA).
Az F-széria GS modelljeihez hasonlóan az új F 900 XR is egy acél hídvázra épült, amely a motort teherviselő elemként integrálja, az üzemanyagtank pedig a motoros előtt helyezkedik el. Az első keréknél egy fordított (Upside-down) teleszkópvilla, hátul pedig egy központi rugózású kétágú lengőkar dolgozik.
A motorgyártásban egyedinek számít a könnyített, műanyagból készített üzemanyagtank, amely 15,5 liter űrtartalmú az F 900 XR, és 13 liter űrtartamú.
Az acélból készült hátsó vázat is újratervezték az F 900 XR-re, így a motor hátsó része optikailag rövid és keskeny, rugóútja hosszabb, így növelve a kényelmet és felhasználás körét.
Az extrafelszereltségként elérhető, és ebben a kategóriában közel egyedülállónak számító BMW Motorrad Dynamic ESA (elektronikus futóműállítás) által magasabb szintre lép a komfort és a motorozás élménye, valamint a túrázás és az utasszállítás lehetősége. Segítségével ahátsó rugóstag a vezetési mozdulatoktól függően automatikusan a külső körülményekhez igazítja a lengéscsillapítást.
A középkategóriában egyedülállónak számító adaptív kanyarvilágítás a Headlight Pro csomag részeként extrafelszereltségként rendelhető.
A nagyteljesítményű LED-világítás a motor egészén az alapfelszereltség része.
További biztonságot kínál az adaptív kanyarvilágítás, amely a középkategóriában egyedülállónak számít, és gyári extrafelszereltségként rendelhető. Ennek köszönhetően a motoros a kanyarokban jobb megvilágítást élvezhet, és ezáltal éjszaka még biztonságosabban vezethet.
Az új F modellek az alapfelszereltség részeként tartalmazzák a LED-technológiát.
Jól látható 6,5 colos színes TFT-kijelző BMW Motorrad Connectivity-vel alapfelszereltségként.
A műszerfal kialakításánál a BMW Motorrad fejlesztői nagy gondot fordítottak a láthatóságra –a szélsőséges látási viszonyokat is figyelembe véve. Ráadásul az információk megkülönböztetése, a megjelenítés minősége és a felhasználóbarát kezelhetőség páratlan. A kijelzőn lévő grafikákat kifejezetten a sportos motorozáshoz tervezték. A Pro menetprogramokkal további központi kijelzők érhetőek el. A középkategóriában szintén egyedülálló a BMW Motorrad Connectivity, amely menet közben lehetővé teszi a telefonálást, a zenehallgatást, vagy éppen a navigációs rendszer használatát.
Tökélyre fejlesztett ergonómiai háromszögek a dinamikus motorozási élmény érdekében, valamint a kategóriára jellemző kiváló szél- és időjárás-védelem az F 900 XR esetében – a túrákhoz és nagyobb utazásokhoz.
Az F 900 XR a túrázások és utazások során aktív és mégis pihentető testtartást tesz lehetővé.
Az első burkolatba épített állítható szélvédő a sportos megjelenést és az ideális védelmet ötvözi.
A különböző alacsony és magas üléspozíciók és az opcionálisan elérhető további alacsonyított üléspozíciók biztosítják azt, hogy a motoros testmagasságához lehessen szabni a motort.
Három-három erőteljes szín- illetve stílusverzió érhető el az összetéveszthetetlen
karakter érdekében.
Az F 900 XR számára is három-három különböző dinamikus szín- és stílusverzió szolgálja az összecserélhetetlen karaktert.
Az új F 900 XR esetében a fehér (Lightwhite) mellett két stílusverzió – Exclusive változat arany (Galvanic Gold metallic) és Sport változat piros (Racing Red) színben áll rendelkezésre.
Motor típusa | Négyütemű, soros, vízhűtéses |
Furat x Löket | 86 / 77 mm |
Hengerek / szelepek | 2 / 8 |
Hengerűrtartalom | 895 köbcentiméter |
Teljesítmény | 77kw/105le/8500ford/perc |
Nyomaték | 92Nm/6500ford |
Sűrítési arány | 13,1:1 |
Keverékképzés | BMS-M |
Szelepvezérlés | DOHC |
Indító rendszer | Elektromos |
Tengelykapcsoló | többtárcsás, olajfürdős anti-hopping funkció, mechanikus működtetés |
Erőátvitel | 6 fokozatú, körmös kapcsoló |
Tengelyhajtás | O-gyűrűs lánc, hátsó kerékagyon rángatáscsillapítással |
Hosszúság | 2160 mm |
Váz típusa | Héjszerkezetű acél csőváz, melyben a motor is teherviselő elem |
Villaszög / Utánfutás | 60.5°/105,2 |
Felfüggesztés elöl | Fordított teleszkópvilla 43mm |
Felfüggesztés hátul | Alumínium kettős lengőkar, közvetlenül csatlakoztatott központi rugóstag |
Rugóút elöl / hátul | 170 / 172 mm |
Kerékabroncs elöl | 3.5 x 17" |
Kerékabroncs hátul | 5,5 x 17" |
Fékek elöl | dupla tárcsás, 320 mm-es |
Fékek hátul | Szimpla tárcsa, 265 mm |
Gumiabroncs elöl | 120/70 ZR 17 |
Gumiabroncs hátul | 180/55 ZR 17 |
Üzemanyagtartály | 15,5 liter |
Tengelytáv | 1521 mm |
Ülés magasság | 775/795 825mm 840/845/870* * kiegészítő |
Önsúly/össztömeg | 219/438 kg |
Végsebesség km/h | 200 felett |
Gyorsulás 0-100 km/h | 3,6 mp |
Fogyasztás L/100km ( WMTC ) | 4.2 liter |
Szélesség visszapillantó tükrökkel mm | 860 |
230 Komfort csomag (191,193,636 ) | 218 100 Ft |
233 Túra csomag ( 272.538 ) | 133 500 Ft |
235 Dynamic csomag ( 219,222 ) | 201 900 Ft |
236 Aktív csomag ( 182,224,519,5AC,681) | 185 600-Ft |
451 Style sport csomag | 65 200 Ft |
452 Style Exclusive | 65 200 Ft |
134 Adaptív kanyarvilágítás | 0-Ft |
182 DTC | 0 Ft |
18B MSR | 0 Ft |
191 Dynamic ESA | 127 000 Ft |
193 Kulcsnélküli indítás | 74 900 Ft |
202 Nappali világítás | 0 Ft |
219 Headlight pro | 107 500 Ft |
222 Pro váltóasszisztens | 117 200 Ft |
224 Pro menetprogramok | 114 000 Ft |
272 Navigáció előkészítés | 55 400 Ft |
499 Alacsony kivitel | 0 Ft |
519 Markolatfűtés | 60 300 Ft |
530 RDC | 61 900 Ft |
538 Sebességtartó automatika | 94 400 Ft |
560 Sport szélterelő | 0 Ft |
589 Markolatvédő | 22 800 Ft |
5AC ABS Pro | 0 Ft |
603 Riasztó | 61 900 Ft |
636 Középállvány | 39 100 Ft |
681 Koffertartó | 31 000 Ft |
6AB Connectivity | 0 Ft |
774 Alacsonyított ülés | 0 Ft |
7A6 3év jótállás | 0 Ft |
7A7 4 év jótállás | 25 400 Ft |
7A8 5 év jótállás | 50 800 Ft |