*BMW R 1200 RT (új)

Az etalon túramotor

Több mint három évtizede az első osztályú túramotorozás zálogaként tekintenek az RT-re a kéthengeres motorok kedvelői. Típusjelzése hallatán egyből eszükbe jut a minden részletében tökéletesen átgondolt koncepció, a kiváló szélvédelem, a kifogástalan ergonómia, a rendkívül kényelmesen használható kezelőszervek, valamint a remekbe szabott futómű, amelynek értékét tovább növeli az extrafelszerelésként rendelhető ASC és ESA II*. Bár nem merőben új értékekről van szó, mindenképen mércét állít velük az R 1200 RT a túramotorok között. Mindamellett, hogy bárhol kiváló benyomást kelt dinamikus, friss külsejével, minden porcikájával azt sugározza, hogy ezresével képes falni a kilométereket – lehetőleg egyhuzamban.

Műszaki újdonságok

Nagyszerűen ötvöződik benne a karakteres motor és a big bike-okat jellemző dinamizmus. Jelenlegi változatában minden eddiginél jobban érvényesül a fölényes teljesítmény-kifejtésű boxer: a HP2 Sport DOHC-szelepvezérlését** kapta meg nyomatékra hangolt kivitelben – szerencsére nem ment a működési kultúra rovására a változtatás. 120 Nm a maximális forgatónyomaték 6.000 percenkénti fordulaton, a névleges teljesítmény értéke pedig továbbra is 81 kW (110 LE). Ennek köszönhetően még élénkebben reagál a motor gázadásra kis és közepes fordulaton. A csappantyúval ellátott kipufogódob hangja egyszerre visszafogott és erőt sugárzó.
Az újfajta Multi Controller kezelőszervvel működtethető új audiorendszer használata felettébb kényelmes, mivel egy helyről vezérelhető valamennyi funkciója.

*ESA II = Electronic Suspension Adjustment, elektronikus futóműállítás
**DOHC = Double OverHead Camshaft, hengerenként két felülfekvő vezérműtengely

Műszaki adatok

Motor típusa Négyütemű,boxer,olaj-lvegő hűtés
Furat x Löket 101/ 73 mm
Hengerek / szelepek 4 / 4
Hengerűrtartalom 1170 köbcentiméter
Teljesítmény 81kw/110 le/7750ford/perc
Nyomaték 120Nm/6000ford
Sűrítési arány 12,0:1
Keverékképzés BMS-K+
Szelepvezérlés DOHC
Indító rendszer Elektromos
Tengelykapcsoló egytárcsás, száraz
Erőátvitel 6 fokozatú
Tengelyhajtás kardánhajtás
Kormányszélesség 795 mm
Váz típusa térhálós acélcsőváz,
Villaszög / Utánfutás 63.8°/116 mm
Felfüggesztés elöl Telelever
Felfüggesztés hátul Paralever
Rugóút elöl / hátul 120 / 135 mm
Kerékabroncs elöl 3.5 x 17"
Kerékabroncs hátul 5,5 x 17"
Fékek elöl dupla tárcsás, 320 mm-es
Fékek hátul Szimpla tárcsa, 265 mm
Gumiabroncs elöl 120/70 ZR 17
Gumiabroncs hátul 180/55 ZR 17
Üzemanyagtartály 25 liter
Tengelytáv 1485 mm
Ülés magasság 820/840 mm
Önsúly, feltankolva 229/259 kg
Végsebesség km/h 200km/h
Gyorsulás 0-100 km/h 3,8 mp
Fogyasztás 90 km/h seb. 4,1 liter
Fogyasztás 120 km/h seb. 5,2liter

Opciós felszereltség

350 Króm kipufogó 29 412 Ft
416 ESA 217 648 Ft
430 Biztonsági csomag
630,650
123 529 Ft
431 Túra csomag 1
539,588
94 119 Ft
435 Túra csomag 3
350,416,519,538,539,588
432 351 Ft
499 Alacsonyított kivitel 52 941 Ft
518 Ülésfűtés 60 294 Ft
519 Markolatfűtés 57 353 Ft
530 RDC 60 294 Ft
538 Sebességtartó autom. 91 176 Ft
539 Fedélzeti számítógép 42 648 Ft
268 Audio rendszer 352 941 Ft
N49 Speciális fényezés 169 116 Ft
636 Közép állvány Szériafelszerelés
630 Integral ABS Szériafelszerelés
603 Riasztó 60 295 Ft
650 ASC 88 235 Ft
720 Teljesítménykorlátozás 0 Ft
764 Elektromos csatlakozó 5 883 Ft
776 Alacsonyított ülés felár nélkül