Az új F 900 R Dynamic Roadster-rel és az F 900 XR Adventure Sport modellel a BMW Motorrad kibővíti kínálatát a népszerű középkategóriában. Mindkét modell sportos motorozási élményt, könnyű kezelhetőséget és egyedülálló felszereltség-opció kínálatot nyújt, mindezt vonzó ár-érték arányban. A két modell masszív váza megegyezik, de jellemüket és pozicionálásukat tekintve jelentős eltéréseket mutatnak.
Az új BMW F 900 R – A Dynamic Roadster, amely színtiszta motorozási élményt kínál.
Magabiztos, sportos, aktív és dinamikus élmény a középpontban – a BMW F 900 R modellt így írnák le rajongói. A BMW Motorsport új Dynamic Roadstere a szabadság élményét és egy új életstílust testesít meg.
Motorerő, nyomaték és hang tekintetében a sportos-agresszív kialakítás és a lenyűgöző teljesítmény találkozik benne. Ehhez adódnak az olyan további erősségek, mint a széles körű, mindennapos használhatóság, valamint az ergonómia, amelyek az F 900 R-t mind kezdők, mind tapasztalt, sportos motorosok számára ugyanolyan érdekessé teszik.
Az új BMW F 900 XR – Egy igazi XR a középkategóriában.
Az XR a sportosság és a túraalkalmasság kompromisszummentes ötvözetét testesíti meg.
A BMW Motorrad a BMW S 1000 XR-rel megalapított családot egy újabb középkategóriabeli modellel kívánja kibővíteni. A formanyelv és a jármű koncepciója egyértelmű rokonságra utal a nagy testvérrel.
Az F 900 XR játékos könnyedséggel teljesíti az Adventure-sport szegmens alapvető elvárásait: sportos menetdinamikával ötvözött függőleges, GS-szerű ergonómia, a hosszú utakra és az utasszállításra való alkalmasság valamint a karakteres kialakítás.
Emellett az új F 900 XR profitál a csúcskategóriából érkező technológiákból is: az adaptív kanyarfény, a kulcs nélküli indítás lehetősége, valamint az intelligens segélyhívás a középkategóriában egyedülálló jellemzők. Ez utóbbi Magyarországon egyelőre nem elérhető.
A sportos motorosok mellett az XR a kezdőket is célozza – köszönhetően az alacsony minimális ülésmagasságnak, az A2-jogosítvánnyal vezethetőségnek és a vonzó alapárnak.
Technológiai mérce a szegmensben.
Az F 900 R és az F 900 XR a technológiai etalont jelentik a középkategóriában, ami a gazdag szériafelszereltségnek (Connectivity, teljes LED-világítás) és az elérhető, részben egyedülálló extrafelszereltségek széleskörű kínálatának (adaptív kanyarvilágítás, kulcs nélküli indítás, Dynamic ESA, Pro menetprogramok, Pro váltóasszisztens, intelligens segélyhívás, ABS Pro, MSR, DTC, DBC, RDC) köszönhető.
Az erőforrás egy továbbfejlesztett soros kéthengeres motor, amely nagyobb hengerűrtartalommal, teljesítménnyel és új motorfékhatás szabályozással rendelkezik.
Az új F 900 R és F 900 XR fokozott menetdinamikájáról az F 850 GS 2018-ban bemutatkozó soros kéthengeres motorjának továbbfejlesztett változata gondoskodik, amely 77 kW (105 lóerő) teljesítményt és még egyenletesebb nyomatékgörbét biztosít– nagyrészt a 853 cm3-ről 895 cm3-re nőtt hengerűrtartalomnak köszönhetően. A továbbra is 270/450 fokos gyújtótávolságnak és az alsó kipufogónak köszönhetően a motor ráadásul különlegesen érzéki hangélményt is nyújt.
Az alapfelszereltséghez tartozó motorfékhatást korlátozó kuplung (anti-hopping) mellett az F 900 R-hez és az F 900 XR-hez először rendelhető a motornyomaték-határoló (MSR) is, amely megakadályozza a hátsó gumi csúszását egy hirtelen gázelvételnél vagy visszaváltásnál, és ezáltal hozzájárul a biztonság növeléséhez.
Két menetproglam, ASC és ABS az alapfelszereltség részeként. Pro menetprogramok DTC-vel, ABS Pro, DBC és MSR extra felszereltségként rendelhető.
Az F 900 R és az F 900 XR alapfelszereltségként kínál két (Rain és Road) vezetési módot. Szintén az alapfelszereltség része az ABS és a kikapcsolható kipörgésgátló (ASC). Az opcionális Pro menetprogramok lehetővé teszi, hogy az új F 900 R és az F 900 XR még intenzívebben kidomboríthassa sportos oldalát. Két további menetprogram (Dynamic és Dynamic Pro), dinamikus kipörgésgátló (DTC), a kanyarban is kíválóan haszálható ABS Pro, a dinamikus fékszabályozó (DBC) és a motornyomaték-határoló (MSR) érhetőek el extra felszereltségként.
Acél hídváz, könnyű műanyagtank és extrafelszereltségként Dynamic (ESA).
Az F-széria GS modelljeihez hasonlóan az új F 900 R és az F 900 XR is egy acél hídvázra épült, amely a motort teherviselő elemként integrálja, az üzemanyagtank pedig a motoros előtt helyezkedik el. Az első keréknél egy fordított (Upside-down) teleszkópvilla, hátul pedig egy központi rugózású kétágú lengőkar dolgozik.
A motorgyártásban egyedinek számít a könnyített, műanyagból készített üzemanyagtank, amely 15,5 liter űrtartalmú az F 900 XR, és 13 liter űrtartalmú az F 900 R esetében. Az acélból készült hátsó vázat is újratervezték az F 900 R-re és az F 900 XR-re, így a motor hátsó része optikailag rövid és keskeny. Amíg a sportos használatra optimalizált új F 900 R rövidebb rugóúttal rendelkezik, addig az új F 900 XR rugóútja hosszabb, így növelve a kényelmet és felhasználás körét.
Az extrafelszereltségként elérhető, és ebben a kategóriában közel egyedülállónak számító BMW Motorrad Dynamic ESA (elektronikus futóműállítás) által magasabb szintre lép a komfort és a motorozás élménye, valamint a túrázás és az utasszállítás lehetősége. Segítségével a hátsó rugóstag a vezetési mozdulatoktól függően automatikusan a külső körülményekhez igazítja a lengéscsillapítást.
A középkategóriában egyedülállónak számító adaptív kanyarvilágítás a Headlight Pro csomag részeként extrafelszereltségként rendelhető. A nagyteljesítményű LED-világítás a motor egészén az alapfelszereltség része.
További biztonságot kínál az adaptív kanyarvilágítás, amely a középkategóriában egyedülállónak számít, és gyári extrafelszereltségként rendelhető. Ennek köszönhetően a motoros a kanyarokban jobb megvilágítást élvezhet, és ezáltal éjszaka még biztonságosabban vezethet. Az új F modellek az alapfelszereltség részeként tartalmazzák a LED-technológiát.
Jól látható 6,5 colos színes TFT-kijelző BMW Motorrad Connectivity-vel alapfelszereltségként.
A műszerfal kialakításánál a BMW Motorrad fejlesztői nagy gondot fordítottak a láthatóságra –a szélsőséges látási viszonyokat is figyelembe véve. Ráadásul az információk megkülönböztetése, a megjelenítés minősége és a felhasználóbarát kezelhetőség páratlan. A kijelzőn lévő grafikákat kifejezetten a sportos motorozáshoz tervezték. A Pro menetprogramokkal további központi kijelzők érhetőek el. A középkategóriában szintén egyedülálló a BMW Motorrad Connectivity, amely menet közben lehetővé teszi a telefonálást, a zenehallgatást, vagy éppen a navigációs rendszer használatát.
Tökélyre fejlesztett ergonómiai háromszögek a dinamikus motorozási élmény érdekében, valamint a kategóriára jellemző kiváló szél- és időjárás-védelem az F 900 XR esetében – a túrákhoz és nagyobb utazásokhoz.
Az F 900 R egy dinamikus roadsterhez méltó, különösen sportos, aktív üléspozíciót kínál.
Az F 900 XR a túrázások és utazások során aktív és mégis pihentető testtartást tesz lehetővé. Az elülső burkolatba épített állítható szélvédő a sportos megjelenést és az ideális védelmet ötvözi.
A különböző alacsony és magas üléspozíciók és az opcionálisan elérhető további alacsonyított üléspozíciók biztosítják azt, hogy a motoros testmagasságához lehessen szabni a motort.
Három-három erőteljes szín- illetve stílusverzió érhető el az összetéveszthetetlen karakter érdekében.
Az F 900 R és az F 900 XR számára is három-három különböző dinamikus szín- és stílusverzió szolgálja az összecserélhetetlen karaktert.
Az új F 900 R fekete (Blackstorm metallic), kék (San Marino Blue metallic) valamint a Style Sport kivitelben ezüst/piros (Hockenheim Silver metallic/Racing Red) színekben érhető el.
Az új F 900 XR esetében a fehér (Lightwhite) mellett két stílusverzió – Exclusive változat arany (Galvanic Gold metallic) és Sport változat piros (Racing Red) színben áll rendelkezésre.
Az új BMW F 900 R és az F 900 XR legfőbb jellemzői: