A BMW Motorrad közvetlenül az S 1000 RR műszaki alapjaira épülő új, burkolat nélküli motorkerékpárja e modell innovatív technikájával érkezik a piacra.
BMW S 1000 R – Új dinamikus roadster az S 1000 RR alapjain
Intenzív érzelmeket ébresztő roadster-külső különösen sportos menetdinamikai képességekkel – ezek az új BMW S 1000 R fő erényei. A BMW Motorrad közvetlenül az S 1000 RR műszaki alapjaira épülő új, burkolat nélküli motorkerékpárja e modell innovatív technikájával érkezik a piacra. A közeli rokonság az RR modellel minden oldalról már első pillantásra egyértelmű. Az új S 1000 R csupán a leglényegesebbre összpontosítva, kimondottan offenzív dinamikát sugároz. Átgondolt koncepciójával - 160 LE teljesítménnyel és 207 kilogramm saját tömeggel, illetve már szériakivitelben verseny-blokkolásgátló berendezéssel (Race-ABS), automatikus menetstabilizáló rendszerrel (ASC) és két üzemmóddal - a BMW S 1000 R új mércéül szolgálhat a dinamikus roadsterek piaci szegmensében.
Az alsó és a középső fordulatszám-tartományokra optimalizált soros, négyhengeres motor
A „Lendületesen minden élethelyzetben” mottó szellemében az S 1000 RR 999 köbcentiméteres, soros négyhengeres erőforrását széleskörűen átdolgozták az S 1000 R számára. A mindennapos használat és a sportos országúti motorozások során egyaránt ideális adottságok szolgálatában a tervezők jelentősen megnövelték az alsó és közepes fordulatszám-tartományokon rendelkezésre álló teljesítmény és forgatónyomaték-szintet, miközben 2000 percenkénti fordulattal csökkentették a maximális fordulatszámot. A motor így 11 000-es percenkénti fordulatszámnál adja le 118 kW (160 LE) legnagyobb teljesítményét, 112 newtonméter maximális forgatónyomatékát pedig 9250-es fordulatnál éri el. Ez az erőforrás 7500-as percenkénti fordulatig 10 newtonméterrel magasabb forgatónyomatékot produkál, mint az S 1000 RR, így a kanyargós országutakon már az alacsonyabb fordulatszám-tartományoktól is bőséges vonóerővel szolgál. Ennek érdekében a motor többek között átdolgozott csatornákkal kialakított hengerfejet, új bütyökprofilokat és ennek megfelelően áthangolt központi szabályzást kapott. A BMS-X motorszabályzó rendszer az elektronikus fojtószelep (E-Gas) alkalmazását is lehetővé tette.
Már szériakivitelben automatikus menetstabilizáló rendszer (ASC), Verseny-ABS és kétféle üzemmód, „Pro” menetprogramok opcióval két további üzemmóddal és DTC rendszerrel
Annak érdekében, hogy mindenkor pontosan vezetője igényeihez illetve az út sajátosságaihoz igazodhasson, az S 1000 R már alapkivitelében két üzemmódot és automatikus menetstabilizáló rendszert (Automatic Stability Control; ASC) kínál. A „Rain” és „Road”menetprogramok segítségével az S 1000 R teljesítmény- és forgatónyomatéki karakterisztikája, valamint a verseny-blokkolásgátló berendezés és az automatikus menetstabilizáló rendszer (ASC) szabályzási jelleggörbéje mindenkor a pillanatnyi útviszonyokhoz igazítható, ami elsősorban gyakran változó útfelületek esetén növeli hatékonyan a biztonságot.
A két további üzemmóddal – „Dynamic” és „Dynamic Pro” – kiegészített dinamikus vonóerő-szabályzás (Dynamic Traction Control; DTC) gyári extrafelszerelésként áll rendelkezésre, így az S 1000 R sportos képességei adott esetben akár a versenypályán is maradéktalanul kiaknázhatók. A DTC rendszere dőlésszög-érzékelőt is tartalmaz, így az S 1000 R a sorozatgyártású motorkerékpárok körében jelenleg a legmagasabb színvonalú technikát kapta a biztonság és a dinamika szolgálatában.
Innovatív futómű bőséges tartalékokkal és nagyteljesítményű fékekkel, extraként dinamikus csillapítás-szabályzás (DDC)
Az S 1000 R futóműve még kimondottan lendületes közlekedés mellett is tökéletes partner a soros négyhengeres aggregát dinamikus teljesítmény-karakterisztikájához. Az S 1000 RR műszaki alapjaira épülve, ez esetben is a jól bevált könnyűfém hídváz szolgál alapként, amely a motort is teherviselő elemként integrálja. Akárcsak az „RR” esetében, elöl állítható, fordított (upside-down) villa, míg hátul állítható rugóstaghoz csatlakozó kettős lengőkar látja el a kerékvezetés feladatát. A roadsterekkel szemben támasztott speciális igényekhez enyhén átdolgozták a futómű-geometriát. A mindenkor kellően intenzív, tartós és mindenekelőtt biztonságos lassulásról az RR-hez hasonlóan elöl radiális felfogatású, négydugattyús nyergekkel szerelt, kettős-, míg hátul szimpla tárcsafék gondoskodik, amelyek a részleges kiterjesztésű verseny-blokkolásgátló berendezéssel működnek együtt. Gyári extrafelszerelésként a dinamikus csillapítás-szabályzás (Dynamic Damping Control; DDC) a szabályozott futóművek előnyeivel szolgál. E technika a fokozott aktív biztonság mentén kínált még dinamikusabb menetteljesítmények érdekében elektronikus úton, mindössze ezredmásodpercek alatt illeszti a csillapítás karakterisztikáját a mindenkori menethelyzethez.
Dinamikus formavilág
Az új S 1000 R formavilágában is hűen tükrözi dinamikus roadster karakterét. A „tail up - nose down” elv jegyében mélyre süllyesztett orrával és meredeken emelkedő farával offenzív dinamika jellemzi megjelenését. Akárcsak az RR esetében, az S 1000 R megjelenéséről is első pillantásra jól érzékelhető, hogy kitűnik a tömegből.
Multifunkcionális műszeregység
Végül, de nem utolsósorban az S 1000 R műszeregységét is egyértelmű versenysport-karakter jellemzi. Az analóg fordulatszámmérővel párosított LCD-kijelző információk e szegmensben egyedülálló bőségét kínálja, az aktuális sebességfokozattól, a választott üzemmódon át, egészen a versenypálya-bevetések köridő-mérőjéig. Az optimális sebességváltásokat az egyénileg programozható váltófény segíti.
Az új BMW S 1000 R különlegességei: