A BMW R 1200 GS különleges koncepciója, amelyet a hamisítatlan karakter és az erős, rugalmas hajtáslánc jellemez, számos motorkerékpár-rajongót lenyűgöz világszerte. Nem alaptalan, hogy szegmensét vitathatatlanul uralja ez a motorkerékpár, s a BMW Motorrad kínálatának egyik legsikeresebb darabja. Az új R 1200 GS típussal a BMW Motorrad a GS-portfóliót nemcsak termék-optimalizálás formájában szélesíti, hanem a jármű jellemzőinek további lehetséges bővítésével is. A Rallye és az Exclusive opcionális stíluscsomagokkal első ízben szabható még hangsúlyosabban a tervezett felhasználáshoz egy BMW GS, vagyis még inkább endurós, illetve még exkluzívabb kialakítást kaphat.
Az R 1200 GS, a világ legkedveltebb túraendurója számos téren optimalizált formában mutatkozik be. A korábbinál is sokoldalúbb kialakítású, így a dinamizmustól a komforton át egészen a terepképességig, eddig soha nem tapasztalt módon széles tartományt nyit meg tulajdonosa előtt. Ezt számos célzott továbbfejlesztés, számos újítás és nem utolsósorban az extrafelszerelések és kiegészítők jelentősen bővített kínálata teszi lehetővé.
Boxermotoros hajtáslánc új katalizátorral és az Euro 4 szabvány előírásaihoz igazítva
Akárcsak eddig, a lég-/folyadékhűtéses boxermotor legnagyobb teljesítménye 92 kilowatt (125 lóerő) 7750 percenkénti fordulat esetén, legnagyobb forgatónyomatéka 125 newtonméter 6500 percenkénti fordulatnál. Ám az új Euro 4 szabvány teljesítéséhez az új R 1200 GS új katalizátort és módosított motorvezérlő programot kapott. A 2017-es modellévre korábban már rezgéscsillapítóval látták el a sebességváltó kimenő tengelyét, valamint átdolgozták a váltóvezető-henger működtetését és a váltó tengelyeit.
Extrafelszerelésként Pro Menetprogramok DTC dinamikus vonóerő-szabályzással és új emelkedő-asszisztenssel
A motoros egyéni igényeihez alkalmazkodik az új R 1200 GS a szériafelszerelésként kínált „Rain” (eső) és „Road” (közúti) menetprogramokkal, az optimális tapadásról emellett az ASC (Automatic Stability Control) kipörgésgátló gondoskodik. Az új R 1200 GS a Pro Menetprogramok gyári extrafelszereléssel is rendelhető, amely a „Dynamic” (dinamikus), „Dynamic Pro” (személyre szabható dinamikus), „Enduro” (enduro) és „Enduro Pro” (személyre szabható enduro) további menetprogramokat, valamint a DTC (Dynamic Traction Control) dinamikus vonóerő-szabályzást nyújtja. Ez utóbbi különösen a motor döntött helyzetében biztosít még hatékonyabb és biztonságosabb gyorsítást.
Ezenkívül a kódkulccsal aktiválható „Dynamic Pro” és „Enduro Pro” menetprofilok lehetővé teszik a jármű karakterének személyre szabását. A Pro Menetprogramok további tartalma az új emelkedő-asszisztens, amely megkönnyíti az emelkedőn való elindulást, az ABS Pro, amely még döntött állapotban is nagyobb biztonságot nyújt fékezés esetén, valamint a dinamikus féklámpa, amely a követő járművek vezetőinek figyelmét még jobban felhívja a fékező motorkerékpárra.
Új generációs Dynamic ESA elektronikus futóműszabályzás teljesen automatikus szintkiegyenlítéssel
A gyári extrafelszerelésként elérhető új generációs BMW Motorrad Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment) elektronikus futóműszabályzással a menetbiztonság, a teljesítmény és a kényelem új dimenziója nyílik meg, hiszen a rendszer a csillapítást a menethelyzet és a manőverek alapján automatikusan az adott szituációhoz igazítja, emellett pedig minden terhelési helyzetben automatikus szintkiegyenlítést is végez.
Kemény sportfutómű a terepmotorozást kedvelőknek gyári extraként az R 1200 GS Rallye változathoz
A Rallye felszereltségi változathoz gyári extrafelszerelésként választható sportfutómű segítségével még inkább az ambiciózus terepes felhasználáshoz optimalizálható az új R 1200 GS. A megnövelt rugóerő („keményebb rugók”), a hosszabb rugóstagok és a hosszabb rugóutak jóvoltából jelentős mértékben tovább fokozható a motorkerékpár terepen nyújtott teljesítménye.
Új színvilág és formai nyelvezet három vonzó kivitelben
Bár az R 1200 GS alapvető dizájnkialakítása változatlan maradt az új modellek esetében is, a térdek környékének optimalizált ergonómiája még jobb terepképességeket biztosít. Emellett erősebb kontrasztok, új színek, valamint a két különleges felszereltségi változat, a Rallye és az Exclusive emeli ki még jobban az új R 1200 GS különböző tulajdonságait. Átdolgozták az első felső sárvédőt, ezenkívül kis légterelők, úgynevezett wingletek javítják tovább az aerodinamikai jellemzőket. Új kialakítást kapott a szívócső külső, valamint az üzemanyagtartály oldalsó burkolata. Új formai nyelvezetet követnek a hűtőlevegő csövei, valamint a hűtő borítóelemei, amelyek vagy galvanizált felületűek vagy rozsdamentes acélból készülnek (Rallye és Exclusive kivitelek).
A Rallye változat az új R 1200 GS terepes karakterét emeli ki. A kék színvilág, az üzemanyagtartály oldalán a BMW Motorsport színeivel fényezett dekoráció, valamint kék váz a fekete hajtáslánccal együtt a valaha készült legsportosabb szériagyártású GS modellt eredményezi.
Az R 1200 GS Exclusive különleges megjelenését az üzemanyagtartály matt szürke színű oldalburkolatai, a rájuk fényezett dekorációk, illetve az első kerék sárvédője és az üzemanyagtartály középső burkolata barna színben, valamint a szürke váz hangsúlyozza ki. Ezekkel nemes kontrasztot alkot a fekete színű hajtáslánc, valamint az aranyszínűre fényezett féknyergek.
Az új BMW R 1200 GS különlegességei – áttekintés: