A G 310 GS egy valódi GS: modern motorkerékpár, a kategóriájában jelenleg páratlan szintű sokoldalúsággal. Fürge és agilis a városi forgalomban, könnyed terepen pedig felettébb magabiztos. Mindez tökéletes társsá teszi a mindennapi kalandokra. Rendkívül kompakt, ugyanakkor kényelmes, szegmensén belül pedig a motorozás teljesen új világát tárja fel a GS. Pontosan ez a sokoldatúság teszi egyedivé a G 310 GS-t az 500 köbcentiméteres alatti szegmensben.
Tipikus GS dizájn
A BMW G 310 GS már első pillantásra igazi GS. Karakteres, magas első sárvédőjével, megnyerő sziluettjével és rövid, magas farával a BMW G 310 GS a nagy GS testvérmodell klasszikus elemeit vonultatja fel. Kompakt arányai és rövid tengelytávja, 19”-os első kereke és megnövelt rugóútja tipikus egyenes üléspozíciót eredményez, továbbá agilitást és fürgeséget szavatol.
Otthon érzi magát a világ útjain
A G 310 R-hez hasonlóan a G 310 GS-t is a világpiacra tervezték. Különböző minőségű üzemanyagoknak és emissziós követelményeknek, valamint helyi szabályoknak felel meg. Otthon érzi magát a világ útjain és a BMW márkától megszokott prémium-érzést hozza el az 500 köbcentiméter alatti kategóriába.
Innovatív egyhengeres motor a dinamikus motorozási élmény és a széles körű használhatóság érdekében
A BMW G 310 GS szíve a G 310 R-ből ismert 313 köbcentiméter hengerűrtartalmú, folyadékhűtéses, négyszelepes egyhengeres motor két felülfekvő vezérműtengellyel és elektronikus üzemanyag-befecskendezéssel. A 313 köbcentiméter hengerűrtartalom a 80 milliméteres furatátmérő és a 62,1 milliméteres lökethossz eredménye.
Az erőforrás különlegessége a hátrafelé megdöntött beépítés, az „open deck” építésmód szerint készített henger, valamint a 180 fokkal elforgatott hengerfej, ez utóbbinak köszönhetően a szívócső a motor menetirány szerinti elejére kerülhetett. Az egység 9500 fordulat/percnél leadott 25 kilowatt (34 lóerő) teljesítménye, valamint a 7500 fordulat/percnél ébredő 28 newtonméter forgatónyomatéka, illetve a motorkerékpár DIN szerint mindössze 169,5 kilogramm menetkész saját tömege jóvoltából az új BMW G 310 GS egy igazán dinamikus partner.
Tökéletesen megtervezett BMW GS ergonómia a pihentető és élvezetes motorozásért közúton és terepen egyaránt
Az új G 310 GS pihentető üléspozíciót szavatol, így gondtalan motorozási élményt biztosít közúton, továbbá az erdei túrákon és murvás utakon egyaránt. Amint az minden BMW motorkerékpárra jellemző, a kapcsolók és kezelőszervek egyszerűen és biztonságosan kezelhetőek. Kimagasló figyelmet fordítottak a könnyű és biztonságos kezelésre, figyelembe véve a legkülönfélébb motorosok anatómiáját.
Merev acél csőváz, fordított első teleszkópvilla és hosszú lengővilla a nagyfokú stabilitás, a precíz irányíthatóság és a jó kezelhetőség érdekében
Felfüggesztés tekintetében az új G 310 GS hasonlít a G 310 R roadster-hez, így egy nagy torziós merevségű, robusztus térhálós acél csővázra épül, amelyre csavarozott hátsó váznyúlványt szerelnek. Megfelelő merevsége kiváló alapot biztosít a nagyfokú stabilitásnak és a precíz irányíthatóságnak. A kerekek irányítását elöl masszív fordított teleszkópvilla, míg hátul egy alumínium lengővilla végzi, amelyhez közvetlenül rögzítik a rugóstagot.
Erőteljes fékrendszer, blokkolásgátló szériafelszerelésként és multifunkciós műszeregység
A BMW Motorrad összes többi motorkerékpárjához hasonlóan az új G 310 GS szériafelszereltsége is tartalmazza a blokkolásgátlót (ABS). E típus esetében az erőteljes fékrendszert kétcsatornás ABS rendszerrel kombinálták, amely könnyed terepezés esetén kényelmesen, egyetlen gombnyomással kikapcsolgató. A G 310 GS műszeregysége egy nagyméretű, optimálisan leolvasható és számos különböző információt nyújtó folyadékkristályos kijelzővel rendelkezik.
Igazi BMW
A G 310 R-hez hasonlóan a G 310 GS is mindent képvisel, ami a BMW-re jellemző: progresszivitás, kiemelkedő minőség és természetesen hosszú távú motorozási élmény. Kiváló minőségű alkatrészek összessége teszik igazi mindenessé. A G 310 GS az 500 köbcentiméter alatti GS, amely világszerte megnyitja az utat a BMW Motorrad prémium világába.
|
|
BMW G 310 GS |
Motor |
|
|
Hengerűrtartalom |
cm3 |
313 |
Furat/löket |
mm |
80/62,1 |
Legnagyobb teljesítmény |
kW / LE |
25/34 |
fordulatszámnál |
min–1 |
9500 |
Legnagyobb forgatónyomaték |
Nm |
28 |
fordulatszámnál |
min–1 |
7500 |
Konstrukció |
|
Folyadékhűtéses egyhengeres motor |
Sűrítési arány / üzemanyag |
|
10,6:1 / ólommentes RON 95 |
Szelepvezérlés |
|
két felülfekvő vezérműtengely (DOHC) |
Szelepek száma hengerenként |
|
4 |
Szívó- / kipufogószelepek átmérője |
mm |
33,5/27,2 |
Fojtószelep átmérője |
mm |
42 |
Keverékképzés |
|
BMS-E2 |
Kipufogógáz-tisztítás |
|
Szabályozott, hármashatású katalizátor |
|
|
|
Elektromos rendszer |
|
|
Generátor |
W |
330 |
Akkumulátor |
V / Ah |
12 / 8 |
Fényszóró |
W |
H4 halogén 12 V, 55 W |
Önindító |
kW |
0,5 |
|
|
|
Erőátvitel – sebességváltó |
|
|
Tengelykapcsoló |
|
Többtárcsás, olajfürdős |
Sebességváltó |
|
Körmös kapcsolású, hatfokozatú |
Primer áttétel |
|
3,083 |
Fokozatok áttételei |
I. |
3,000 |
|
II. |
2,063 |
|
III. |
1,588 |
|
IV. |
1,286 |
|
V. |
1,095 |
|
VI. |
0,955 |
Hajtás |
|
O-gyűrűs lánc |
|
|
|
Futómű |
|
|
Váz felépítése |
|
Acél térhálós csőváz, |
Első futómű |
|
Fordított teleszkópvilla, átmérő: 41 mm |
Hátsó futómű |
|
Alumínium lengővilla közvetlen bekötésű rugóstaggal |
Rugóút elöl / hátul |
mm |
180 / 180 |
Utánfutás |
mm |
98 |
Tengelytáv |
mm |
1420 |
Kormányagy-szög |
° |
63,3 |
|
|
BMW G 310 GS |
Fékek |
elöl |
Szimpla tárcsafék, átmérő: 300 mm |
|
hátul |
Szimpla tárcsafék, átmérő: 240 mm |
Blokkolásgátló berendezés (ABS) |
|
BMW Motorrad ABS |
Keréktárcsák |
|
Öntött könnyűfém |
|
elöl |
2,5 x 19” |
|
hátul |
4,0 x 17” |
Gumiabroncsok |
elöl |
110/80 R 19 |
|
hátul |
150/70 R 17 |
|
|
|
Méretek és tömegek |
|
|
Teljes hosszúság |
mm |
2075 |
Teljes szélesség |
mm |
880 |
Ülésmagasság |
mm |
835 |
Menetkész saját tömeg (DIN) |
kg |
169,5 |
Megengedett össztömeg |
kg |
345 |
Üzemanyagtartály térfogata |
l |
11 |
|
|
|
Üzemanyag-fogyasztás és menetteljesítmények |
|
|
Üzemanyag-fogyasztás (WMTC) |
l/100 km |
3,33 |
Legnagyobb sebesség |
km/h |
143 |