BMW F 850 GS

A középkategória karakteres prémium túraendurói

Az F-sorozat GS-modelljei 2007-es bemutatkozásuk óta a motorozás „Made by BMW Motorrad” stílusú, prémiumszínvonalú élményének megtestesítői az Adventure-szegmens középkategóriájában. Mint mindig, a „GS” ezúttal is a túrák és a hosszú távú utazások motorkerékpárjainak, illetve a sportos dinamika és a sokoldalú terepes képességek ideális ötvözetét jelzi. Röviden: egy BMW GS ideális útitárs a világ távoli vidékeinek motoros felfedezése során. Nagyjából tíz esztendő következetes modellfejlesztést követően a BMW Motorrad teljes egészében áttervezte és újrafejlesztette a középkategória GS-modelljeit, mégpedig a motorozás zavartalan élvezetének célkitűzése jegyében, legyen szó sportosan dinamikus utcai közlekedésről, túrázásról kettesben és csomagokkal vagy éppen élvezetes terepes kiruccanásokról.

Ennek szellemében az F 750 GS és az F 850 GS még elődjénél is jobban, teljesen vásárlói célcsoportjára összpontosít. Az F 750 GS így mindazon motorosokat szólítja meg, akik a túraendurók élményét és koncepcióját mérsékelt ülésmagassággal, több mint elegendő teljesítménnyel, magas fokú gazdaságosággal és sokoldalúsággal együtt kívánják élvezni. Az új F 850 GS ezzel szemben megnövelt teljesítmény- és forgatónyomaték-szintje mellett még hangsúlyosabb túraadottságokkal és szélesebb körű terepes képességekkel szolgál. 

Új, még erőteljesebb soros, kéthengeres motor két kiegyenlítőtengellyel, s a kulturált járás, illetve érzelemdús hang szolgálatában 270 fokos gyújtástávolsággal

A fejlesztés során elsősorban a teljesítmény és a forgatónyomaték növelése állt az előtérben, emellett azonban az üzemanyag-fogyasztás mérséklésére is nagy hangsúlyt fektettek a tervezők. Az erőforrás összlökettérfogata 853 köbcentiméter, s a 7500-as percenkénti fordulatszámnál leadott 57 kilowatt (77 LE) révén már az új F 750 GS is több mint elegendő teljesítménnyel szolgál. Az új F 850 GS 8250-es percenkénti fordulatnál kínált 70 kW (95 LE) teljesítménye tekintélyes vonóerőt biztosít.

A főtengely 90 fokos forgattyú-elékelési szöge, illetve az így adódó 270 fokos gyújtástávolság révén intenzív érzelmeket ébresztő, különösen erőteljes hangzást alakítottak ki a tervezők. A nemkívánatos rezgéseknek két kiegyenlítőtengelyével veszi elejét az új motor. A motorfékhatást korlátozó (anti-hopping) tengelykapcsoló karja jól érzékelhetően kisebb erőhatással működtethető, miközben a menetbiztonság terén is jelentős pluszt kínál. Az erőátvitelt hatfokozatú sebességváltóval és bal oldalra elrendezett szekunderhajtással alakították ki a tervezők a hátsó kerék felé.

Már alapkivitelben Road és Rain üzemmódok, illetve ABS és ASC rendszerek, extrafelszerelésként pedig Pro menetprogramok a motorozás fokozott élvezete és biztonsága szolgálatában

Az új GS modellek már alapkivitelben Road és Rain üzemmódjaikkal veszik tekintetbe motorosuk egyéni kívánságait, a magas színvonalú biztonságról pedig a BMW Motorrad blokkolásgátló berendezés (BMW Motorrad ABS) mellett az Automatikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC) is gondoskodik.

Gyári extrafelszerelésként a Pro menetprogramok, s ezzel a Dynamic, Enduro és Enduro Pro üzemmódok (utóbbi csak az F 850 GS számára), valamint a Dinamikus vonóerő-szabályzás (Dynamic Traction Control; DTC) és a bedöntött helyzetben is hatékony ABS Pro blokkolásgátló is rendelkezésre áll az F 750 GS és az F 850 GS modellekhez. 

Új héjszerkezetű acél hídváz, továbbfejlesztett futóműgeometria és újszerűen elendezett üzemanyagtartály

Az F-sorozat GS-modelljeinek hídváz-szerkezete mélyhúzott, hegesztett acélkomponensekből épül fel, s a kéthengeres erőforrást is teherviselő elemként integrálja, egyaránt jelentős előnyöket kínálva torziós merevsége és robusztus konstrukciója terén. Az üzemanyagtartály az optimális elrendezés és a motorkerékpár tömegközéppontjának kedvezőbb helyzete szolgálatában az ülés és a kormányagy közötti hagyományos pozíciójába került vissza. 

Karakteresebb GS-stílus férfiasabb dizájnnal

Az új F 750 GS és F 850 GS formavilágában is teljesen megújult, mégpedig dinamikusabb és férfiasabb dizájn mentén. Alapváltozatuk mellett az új F-modellek Exclusive stílusvariációban is rendelkezésre állnak. Az új F 850 GS különlegessége a Rallye kivitel, amely különösen kihangsúlyozza e modell terepes képességeit. 

Extrafelszerelések és BMW Motorrad kiegészítők egyedülálló kínálata

Az F-sorozat új GS-modelljei felszerelések - a középkategóriában egyedülállóan széles - kínálatával érkeznek. Legyen szó különböző magasságú ülésekről, burkolati elemekről, az új teljes-LED fényszóróról, vagy épp a TFT-kijelzőt és a vészhívás (eCall) rendszerét is magában foglaló connectivity-kínálatról, a motorozás élményét, biztonságát és élvezetét szolgáló vonzó felszerelések választéka a túraendurók középkategóriájában is szinte kimeríthetetlen.

  

Az új BMW F 750 GS és F 850 GS különlegességei – Áttekintő

 

  • Nyomatékos, soros kéthengeres motor 853 köbcentiméter hengerűrtartalommalF 850 GS: 70 kW (95 LE) / 8250 min-1 és 92 Nm / 6250 min-1
  • F 750 GS: 57 kW (77 LE) / 7500 min-1 és 83 Nm / 6000 min-1
  • Intenzív érzelmeket ébresztő, különösen erőteljes hangzás a főtengely 90 fokos forgattyú-elékelési szöge, illetve az így adódó 270 fokos gyújtástávolság révén
  • Új, robusztus konstrukciójú, héjszerkezetű acél hídváz a még pontosabb irányíthatósági tulajdonságok szolgálatában
  • Új teleszkópvilla/fordított (upside-down) teleszkópvilla, valamint alumínium kettős lengőkar központi rugóstaggal a még érzékenyebb reakciók érdekében
  • BMW Motorrad blokkolásgátló berendezés (BMW Motorrad ABS) és Automatikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC); már alapkivitelben Road és Rain üzemmódok
  • Gyári extrafelszerelésként Pro menetprogramok ABS Pro blokkolásgátló berendezéssel és dinamikus féklámpával; Dinamikus vonóerő-szabályzás (Dynamic Traction Control; DTC); Dynamic, Enduro és Enduro Pro menetprogramok (utóbbi csak az F 850 GS számára)
  • Extrafelszerelésként elektronikus futómű-szabályzás (Dynamic ESA)
  • Anti-hopping tengelykapcsoló, jól érzékelhetően kisebb erőhatással működtethető karral
  • Extrafelszerelésként teljes-LED fényszóró LED-technikájú nappali menetfénnyel
  • Connectivity multifunkciós kombinált műszeregységgel és 6,5 col képátlójú, színes TFT-képernyővel, illetve számos, extrafelszerelésként rendelhető további megoldással
  • Extrafelszerelésként a középkategóriában első ízben Intelligens segélyhívás a vészhelyzetbeli gyors segítség érdekében (Magyarországon egyelőre nem elérhető 
  • Továbbfejlesztett túra- és terepképességek, illetve még hatékonyabb szél- és időjárás elleni védelem
  • Karakteresebb GS-profil a megújult dizájn révén 
  • Új színkoncepciók, illetve Rallye és Exclusive stílusvariációk
  • Extrafelszerelések és eredeti tartozékok a középkategóriában egyedülállóan széles kínálata, egyebek mellett a kulcsnélküli nyitás rendszerével (Keyless Ride), a Pro váltóasszisztenssel, az elektronikus futómű-szabályzással (Dynamic ESA), vészhívás-funkcióval (eCall) és különböző connectivity-szolgáltatásokkal

Műszaki adatok

Motor típusa Négyütemű, soros, vízhűtéses
Furat x Löket 84 / 77 mm
Hengerek / szelepek 2 / 8
Hengerűrtartalom 853 köbcentiméter
Teljesítmény 70kw/95le/8250ford/perc
Nyomaték 92Nm/6250ford
Sűrítési arány 12,7:1
Keverékképzés BMS-K
Szelepvezérlés DOHC
Indító rendszer Elektromos
Tengelykapcsoló mechanikus müködtetésű, többtárcsás, olajfürdős
Erőátvitel 6 fokozatú, körmös kapcsoló
Tengelyhajtás O-gyürüs lánc
Hosszúság 2305 mm
Váz típusa Térhálós acélváz, teherviselő a motor
Villaszög / Utánfutás 62°/126
Felfüggesztés elöl Hidraulikus első legéscsillapító
Felfüggesztés hátul Hidraulikusan állítható hátsó rugóstag
Rugóút elöl / hátul 204 / 219 mm
Kerékabroncs elöl 2.15 x 21"
Kerékabroncs hátul 4,25 x 17"
Fékek elöl dupla tárcsa, 305 mm-es
Fékek hátul Szimpla tárcsa, 265 mm
Gumiabroncs elöl 90/90 -21 
Gumiabroncs hátul 150/70 -R17 
Üzemanyagtartály 15 liter
Tengelytáv 1593 mm
Ülés magasság 860/ extra 835 mm
Önsúly feltankolva 229 kg
Végsebesség km/h 200 felett
Gyorsulás 0-100 km/h    -
Fogyasztás 90 km/h seb. 4,1 liter
Fogyasztás 120 km/h seb.    -

Opciós felszereltség

Elérhető színek:
Piros           0 Ft
Style GS Trophy 233 000 Ft
Style Triple Black 112 600 Ft
230 Komfort csomag ( 636,519,530,193 ) 308 000 Ft
233 Túra csomag ( 661,191,538, ) 163 900 Ft
235 Dynamic csomag ( 222,5AC,182,224 ) 163 900 Ft
Aktív csomag 175.800 Ft
499 Alacsonyított kivitel   61 900 Ft
519 Markolatfűtés   66 600 Ft
56A Világítás csomag ( 202.192.590 )   89 800 Ft
272 Navigáció előkészítés   61 900 Ft
590 Fehér LED irányjelző   32 500 Ft
603 Riasztó   69 700 Ft
633 Off-road gumiabroncsok           0 Ft
636 Középállvány   43 400 Ft
538 Sebességtartó automatika 105 300 Ft
661 Koffertartó   49 600 Ft
530 RDC   69 700 Ft
193 Kulcsnélküli indítás   83 600 Ft
191 Dynamic ESA 140 900 Ft
222 Pro váltóasszisztens  131 600 Ft
800 Teljesítménykorlátozás ( 35kw/48Le )           0 Ft
5AC ABS Pro           0 Ft
589 Markolatvédő           0 Ft
6AB Connectivity 187 300 Ft
192 LED fényszóró 37 200 Ft
202 Nappali világítás           0 Ft
774 Alacsony ülés           0 Ft
775 Komfort ülés   31 000 Ft