BMW R Nine-T PURE

Az R nineT Racer és az R nineT Pure: puritán roadster-feeling és sportos dinamika klasszikus koncepció alapján

A kevesebb olykor több – vallja számos motorkerékpár-rajongó, akik előszeretettel döntenek a „színtiszta motorozás” élménye, s ennek szellemében olyan motorkerékpárok mellett, amelyek hiteles és autentikus módon testesítik meg ezen alapvetően puritán megközelítést. 

R nineT modelljével a BMW Motorrad már 2013 óta aktív részese e trendnek, mégpedig töretlen lelkesedés és siker mellett. Mindez már elegendő motivációnak bizonyult a BMW Motorrad csapata számára, hogy 2015-ben az R nineT Scrambler modelljével folytassa, amellyel a klasszikus motorkerékpár-építés újabb izgalmas példányát alkotta meg – további örömteli visszajelzések sokaságát gyűjtve be. 

E kedvező fogadtatáson felbuzdulva mutatja most be a BMW Motorrad R nineT Racer és R nineT Pure újdonságait, amelyek két további, hasonlóan izgalmas modellel bővítik a BMW Motorrad Heritage élményvilágát: a csupán a leglényegesebbre összpontosító roadsterrel és a hagyományos iskola szerinti, klasszikus, félig burkolt sportmotorral. Mindkét esetben olyan koncepcióról van szó, amelyek a hatvanas évek végén illetve a hetvenes évek során váltak népszerűvé, de még napjainkban is motorkerékpár-rajongók sokaságában ébresztenek szép emlékeket. 

Mindkét új BMW Heritage modell hajtásáról az 1170 köbcentiméter hengerűrtartalmú, lég-/olajhűtésű, erőteljes boxermotor gondoskodik, mégpedig 81 kW (110 LE) teljesítménnyel. A jól ismert erőforrás hatfokozatú sebességváltóhoz csatlakozik. Mindkét motorkerékpár teljesíti az Euro 4 kipufogógáz-szabvány előírásait. A nemesacél kipufogórendszer bal oldalon kivezetett dobbal illeszkedik a klasszikus stílusba.

 

Modulrendszerű váz széles körű egyéni kialakítási lehetőségekkel

Az R nineT Racer és az R nineT Pure futóművei egyaránt az R nineT Scramblerből jól ismert, modulrendszerű acél csővázhoz csatlakoznak, amely az első és a hátsó fő vázelemből, illetve a levehető utasoldali vázrészből épül fel. Utóbbi tág teret nyit a két BMW boxer igény szerinti egyéni kialakításai előtt, például a BMW Motorrad kiegészítőprogramjában kínált, különböző ülésváltozatokkal. Az első kerékfelfüggesztés feladatát hagyományos teleszkópvilla látja el, míg a hátsó kerék vezetéséről szimpla Paralever lengőkar gondoskodik, amely központi rugóstaghoz csatlakozik. Az elöl 3,5 x 17", hátul 5,5 x 17" méretű ötküllős könnyűfém-öntvény keréktárcsára 120/70 ZR 17 illetve 180/55 ZR 17 jelzésű gumiabroncsot szerelnek. A biztonságos lassulásról elöl négydugattyús féknyergek és úszó ágyazású, 320 milliméter átmérőjű féktárcsák gondoskodnak, blokkolásgátló berendezéssel (ABS) kiegészítve. Síkos úton a hátsó kerék kipörgésének megelőzésére extrafelszerelésként az Automatikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC) is rendelkezésre áll. A klasszikus stílus opcióként drótküllős kerekekkel is kiemelhető.

 

R nineT Pure: puritán stílusú klasszikus roadster dinamikus országúti motorozásra

Az R nineT Pure a puritán stílusú klasszikus roadster színtiszta megtestesítője, letisztult és hamisítatlan karakterrel, amely csupán a leglényegesebbre összpontosít. Dizájnja a motorkerékpár-építés hagyományos és modern stílusjegyeinek színvonalas ötvözetére épül, olyan igényes részletekkel, mint például a natúr eloxált felületű, kovácsolt alumínium lábtartók és villahidak. 

Az R nineT Pure üzemanyagtartálya és első sárvédője szürke (Catalano Grey) színben jelenik meg, a futómű és a hajtáslánc elemeinek fekete fényezésével összhangban még jobban kiemelve az R nineT Pure dinamikus országúti motorozásra született, klasszikus roadster karakterét.

 

R nineT Racer: klasszikus sportmotor-feeling a hetvenes évekből

A korai hetvenes évek sportmotorkerékpárjaira tudatosan utalva érkezik az R nineT Racer, lapos, tömör és megnyújtott formavilággal. Hangsúlyosan rövidre szabott félburkolatával, púpos ülésével, csutkakormányával és hátratolt lábtartóival egyaránt a motorkerékpárépítés régi iskolájának intenzív sportosságát sugározza, amit azonban a legkorszerűbb technikával valósít meg. 

A BMW Motorsport korábbi színeit idéző dekorációval kiegészített fehér (Lightwhite uni) színvilágában az R nineT Racer különösen könnyed és sportos benyomást kelt. Az alumíniumezüstre fényezett váz a hajtáslánc elemeinek fekete színével ízléses kontrasztot alkotva teszi jól láthatóvá e motorkerékpár alapvető architektúráját, még jobban kihangsúlyozva az R nineT Racer kanyargós utak dinamikus motorozására született - a motorkerékpárépítés régi iskolája szerinti - sportmotor-egyéniségét.

 

Az R nineT Racer és az R nineT Pure különlegességei

 

  • Erőteljes boxermotor 1170 köbcentiméter hengerűrtartalommal és 81 kW (110 LE) teljesítménnyel, illetve Euro 4 minősítéssel
  • Modulrendszerű váz, amely tág teret nyit a customizing, vagyis a személyes ízlés szerinti egyéni kialakítások előtt
  • Elöl 3,5 x 17", hátul 5,5 x 17" méretű ötküllős könnyűfém-öntvény keréktárcsa, opcióként drótküllős kerekek
  • Kettős tárcsafék elöl, 320 milliméter átmérőjű féktárcsákkal
  • Már alapkivitelben blokkolásgátló berendezés (ABS)
  • Gyári extrafelszerelésként Automatikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC)
  • Kettő-az-egybe vezetésű, nemesacél kipufogórendszer (a Raceren polírozott, a Pure esetében szálcsiszolt felülettel)
  • Igényes részletek, mint például a natúr eloxált felületű, kovácsolt alumínium lábtartók és villahidak
  • R nineT Pure szürke (Catalano Grey) színben, klasszikus puritán roadster karakterrel
  • R nineT Racer rövidre szabott félburkolattal, púpos üléssel, csutkakormánnyal és hátra helyezett lábtartókkal, a hetvenes évek sportmotorkerékpárjainak stílusában
  • R nineT Racer fehér (Lightwhite uni) színvilággal, a BMW Motorsport korábbi színeit idéző dekorációval és alumíniumezüstre fényezett vázzal

  

Műszaki leírás

Motor típusa Négyütemű, két hengeres boxer, lég-olajhűtés
Furat x Löket 101/ 43 mm
Hengerek / szelepek 2 / 4
Hengerűrtartalom 1170 köbcentiméter
Teljesítmény 81kw/110 le/7750ford/perc
Nyomaték 119Nm/6000ford
Sűrítési arány 12,0:1
Keverékképzés BMS-K+
Szelepvezérlés DOHC
Indító rendszer Elektromos
Tengelykapcsoló Hidralikus működtetésű száraz
Erőátvitel 6 fokozatú körmös kapcsolású
Tengelyhajtás kardántengely
Kormányszélesség -
Váz típusa Acélcsőváz, amelyben teherviselő elem a motor
Villaszög / Utánfutás 63,4°/ 105
Felfüggesztés elöl forditott teleszkóp 46mm
Felfüggesztés hátul EVO paralever
Rugóút elöl / hátul 120 / 120 mm
Kerékabroncs elöl 3.5 x 17"
Kerékabroncs hátul 5,5 x 17"
Fékek elöl dupla tárcsás, 320 mm-es
Fékek hátul Szimpla tárcsa, 265 mm
Gumiabroncs elöl 120/70 ZR 17
Gumiabroncs hátul 180/55 ZR 17
Üzemanyagtartály 17 liter
Tengelytáv 1476 mm
Hosszúság 2105 mm
Szélesség tükrökkel 900 mm
Ülés magasság 805 mm
Önsúly üresen, feltankolva -/211kg
Végsebesség km/h 200 felett
Gyorsulás 0-1000 m ( mp) -
Gyorsulás 0-100 km/h 3,6 mp
Fogyasztás 90 km/h seb. 4,5 liter
Fogyasztás 120 km/h seb. 5,8 liter

Opciós felszereltség

145 Drótküllős kerekek 126 900 Ft
17A Alumínium üzemanyagtank 1 318 800 Ft
17B Alumínium üzemanyagtank 2 287 900 Ft
350 Króm kipufogó   27 900 Ft
499 Alacsony kivitel   61 900 Ft
519 Markolatfűtés   66 600 Ft
590 Fénydiódás LED irányjelzők   32 500 Ft
603 Riasztó   69 700 Ft
630 ABS   SZÉRIA
650 ASC 102 200 Ft