Gondtalan, élvezetes motorozás mindenki számára! Az F 650 GS utódjaként megjelent F 700 GS sebességfokozatainak rövidebb áttételezése növeli az immár 75 lóerős motor robbanékonyságát, ugyanakkor biztosítja a motorkerékpár jól ismert első osztályú irányíthatóságát is. Ez teszi az F 700 GS-t ideális all-rounder motorrá a GS családon belül, amely minden motoros számára megfelelő – legyen bármennyire is tapasztalt.
Ami jó volt most még jobb: az alapfelszereltség részévé vált ABS-szel és az olyan új opciókkal, mint az ESA (elektronikus futóműállítás) és az ASC (kipörgésgátló) a motorozás nem csak biztonságosabb, hanem komfortosabb is lett. Alacsony tömege és ülésmagassága valamint a futómű mélyebbre ültetésének lehetősége az F 700 GS-t tökéletes all-round enduro motorkerékpárrá teszi női motorosok számára is.
GS érzés mindenhol: a szélvédő és a műszeregység új dizájnja, az irányjelzők füstszürke burái és a LED-es hátsó lámpa adja meg azt a komoly kinézetet, amit az F 700 GS megérdemel.
Szokás szerint ezúttal is opciók széles köre és az F 700 GS-hez való tartozékok teszik lehetővé, hogy BMW motorkerékpárját egyedi igényeinek megfelelően személyre szabhassa.
Ez az új F 700 GS. A tökéletes all-rounder.
Megállíthatatlanul aszfaltbarát F 700 GS
Amikor a BMW Motorrad 2007-ben az F 650 GS és F 800 GS belépő- és középkategóriájú modellekkel bővítette GS-családját, az újdonságok egyértelmű küldetéssel érkeztek a piacra: mindenfajta úton élvezetes motorozás a könnyű és biztos uralhatóság révén, illetve tekintélyes erő és magas fokú kényelem a hosszabb utazások során, még akkor is, ha csupán köves út vezet a célhoz.
Jól bevált soros, kéthengeres – Az F 700 GS esetében magasabb teljesítmény- és forgatónyomaték-szinttel
Akárcsak az F 700 GS, úgy az F 800 GS is a karakteres, folyadékhűtésű, hengerenként négyszelepes, soros kéthengeres motorral készül. Összlökettérfogata 798 köbcentiméter, elektronikus benzinbefecskendezéssel és szabályozott katalizátorral működik, s hatfokozatú sebességváltóhoz csatlakozik. Érzékeny gázadási reakciói,
meggyőző vonóereje és csekély üzemanyag-fogyasztása egyaránt alapvető erényei között szerepel. Egyedülálló a sorozatgyártású motorkonstrukciók körében a kiegészítő hajtókarral megoldott tömegkiegyenlítés, amely az első és másodrendű tömegerőket csaknem teljes mértékben kiegyenlítve gondoskodik a kéthengeres messzemenőkig rezgésmentes üzeméről.
Az F 800 GS modellben 7500-as percenkénti fordulatszámnál 63 kW (85 LE) teljesítménnyel szolgál ez az aggregát, maximális forgatónyomatéka pedig 5750-es percenkénti fordulatnál 83 newtonméterre adódik.
Az új F 700 GS teljesítmény- és forgatónyomaték-szintje tekintetében egyaránt fejlődött elődjéhez képest. 7300-as percenkénti fordulatszámnál kínált 55 kW (75 LE) teljesítménye (F 650 GS: 52 kW [71 LE] / 7.000 min-1) négy lóerővel haladja meg a korábbi modellét, de 5500-as fordulatnál leadott 77 newtonméter maximális forgatónyomatéka (F 650 GS: 75 Nm / 4.500 min-1) is magasabb. Valamivel rövidebb áttételezése révén még dinamikusabb menetteljesítményekkel szolgál.
F 700 GS dupla tárcsás fékkel. A „Biztonság 360°-ban“ koncepció keretében mindkét modellen szériafelszerelés az ABS
Az új F 700 GS és F 800 GS egyaránt jól bevált futómű-technikával készül. Az acél csőváz teherviselő elemként integrálja a motort, s a tervezők a négyszögletű acélcső-profilból készült hátsó vázat, a kettős alumínium lengőkart, illetve a keréktárcsákat és a gumiabroncsokat is változatlanul hagyták.
Akárcsak az F 800 GS, az új F 700 GS lassításáról is kettős első tárcsafék gondoskodik, emellett mindkét GS-újdonság első ízben már alapkivitelében tartalmazza a BMW Motorrad kétcsatornás blokkolásgátló berendezésének (ABS) legújabb generációját.
Elektronikus futóműállítás (Electronic Suspension Adjustment; ESA)
Abszolút újdonság a motorkerékpárok e szegmensében az elektronikus futóműállítás (Electronic Suspension Adjustment; ESA) rendszere. Gyári extrafelszerelésként igen kényelmesen, a kormányról egyszerű gombnyomással teszi lehetővé a vezető számára a hátsó rugóstagok széthúzási csillapításának a „Komfort“, a „Normal“ és a „Sport“ üzemmódok szerinti állítását. Ezzel a csillapítás karakterisztikáját mindenkor motorozási stílusához, illetve a pillanatnyi útviszonyokhoz illesztheti. A kívánt rugóelőfeszítés beállítására szolgáló kézikereket a kedvezőbb kezelhetőség jegyében dolgozták át a tervezők.
Automatikus működésű elektronikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC)
Ugyancsak új gyári extrafelszerelésként jelent meg a kínálatban, s az F 700 GS és F 800 GS piaci szegmensében szintén egyedülállónak számít a BMW Motorrad új Automatikus működésű elektronikus menetstabilizáló rendszere (Automatic Stability Control; ASC). A BMW Motorrad e korszerű kipörgésgátló berendezése gyorsításkor hatékonyan veszi elejét a hátsó kerék hajtásból eredő megcsúszásának (kipörgésének), s ezzel az oldalvezető erő megszűnésének, amely végső soron a hátsó kerék kitörését eredményezné. Az eredmény pedig – különösen mérsékelt tapadású útfelületen – az aktív biztonság örvendetes növekedésében nyilvánul meg.
Új kapcsolóegységek
Kézi armatúrái és kapcsolói tekintetében az F 700 GS és az F 800 GS szintén a BMW Motorrad legújabb fejlesztéseit alkalmazza, amelyeket kompakt konstrukció és még kedvezőbb ergonómia jellemez.
Műszeregység új számlapokkal és bővített információtartalommal
Az F 700 GS és az F 800 GS egyaránt analóg sebesség- és fordulatszámmérője egymást részben fedve kapott helyet, új tervezésű számlapjaik pedig a pillanatnyi értékek még könnyebb leolvasását teszik lehetővé. Az információs kijelző immár alapkivitelben tájékoztat az üzemanyagszintről és a hűtőfolyadék hőmérsékletéről.
Füstszürke burák az irányjelzőkön és a LED-es hátsó lámpán
Irányjelzőik és LED-es hátsó lámpájuk új tervezésű, füstszürke burái is még dinamikusabb és harmonikusabb megjelenést kölcsönöznek az új F 700 GS és F 800 GS számára.
Új tervezésű burkolatok, modell-specifikus és karakteres dizájn, új színek
Az új BMW F 700 GS és F 800 GS formai nyelvezetében is jelentősen továbblépett, s még inkább letisztult, az adott modell stílusához illeszkedő dizájn jellemzi. A fejlesztés leginkább az új oldalsó burkolatokon mutatkozik meg, amelyek még hangsúlyosabbá és dinamikusabbá váltak, az eddigieknél is autentikusabb módon képviselve az F 700 GS és az F 800 GS eltérő karakterét. A külső fejlesztések csomagját új színkoncepció és feliratok teszik teljessé.
Mélyebbre ültetett futómű már az F 800 GS számára is
Az F 800 GS vásárlóinak az ülésmagasság mérséklésére vonatkozó kifejezett igényére a BMW Motorrad extrafelszerelésként vagy kiegészítőként immár mélyebbre ültetett futóművel és alacsonyított üléssel is szolgál.
A gyári extrafelszerelések és kiegészítők palettájának széles körű bővítése
A modellfejlesztés keretében a BMW Motorrad az extrafelszerelések és kiegészítők kínálatát is jelentősen kibővítette, így szolgálva a GS-modellek vásárlóinak sokrétű igényeit és használati szokásait.
Műszaki fejlesztések – Áttekintő:
Az F 700 GS esetében elődjéhez képest fokozott teljesítmény- és forgatónyomaték-szint: 55 kW (75 LE) / 7300 min-1 (F 650 GS: 52 kW [71 LE] / 7000 min-1)
Szériafelszerelésként a BMW Motorrad kétcsatornás blokkolásgátló berendezésének (ABS) legújabb generációja
Dupla tárcsás fék elöl, már az F 700 GS számára is
Automatikus működésű elektronikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC) (gyári extrafelszerelés)
Elektronikus futóműállítás (Electronic Suspension Adjustment; ESA) (gyári extrafelszerelés)
Átdolgozott kézikerék a hátsó rugóelőfeszítés-állítás számára
Új tervezésű burkolatelemek dinamikusabb, férfiasabb dizájnnal
Új színek az F 700 GS palettáján:
„Piros alma metál”, matt „Ostra-szürke metál” és „Gleccser-ezüst metál”
Új színek az F 800 GS számára:
matt „Kalamata metál”, „Cordoba-kék” és „Alpin-fehér 3”
Új kapcsolóegységek a kormányon és új tervezésű első fékfolyadék-tartály
Új fejlesztésű szorítórögzítés az F 700 GS kormányához
Műszeregység új sebesség- és fordulatszámmérő-számlapokkal és bővített információtartalommal
Új szélvédő az F 700 GS számára
Füstszürke burák az irányjelzőkön és a LED-es hátsó lámpán
Mélyebbre ültetett futómű/alacsonyabb kialakítású ülés az F 800 GS esetében (gyári extrafelszerelés/kiegészítő)
Teljesítmény-csökkentés 35 kilowattra (48 LE) (gyári extrafelszerelés)
Jellegmező-variáció normálbenzinhez (ROZ 91) (gyári extrafelszerelés)
Komfort-ülés már gyári extrafelszerelésként is
Koffertartó „Variokoffer” számára már gyári extrafelszerelésként is
Új fejlesztésű középállvány gyári extrafelszerelésként
Komfort csomag: fedélzeti számítógép, markolatfűtés, koffertartó, középállvány (gyári extrafelszerelés)
Biztonsági csomag az F 800 GS számára: Automatikus működésű elektronikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC) és Elektronikus futóműállítás (Electronic Suspension Adjustment; ESA) (gyári extrafelszerelés)
Biztonsági csomag az F 700 GS számára: Automatikus működésű elektronikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC), Elektronikus futóműállítás (Electronic Suspension Adjustment; ESA) és gumiabroncs levegőnyomás ellenőrző berendezés (RDC) (gyári extrafelszerelés)
LED-es kiegészítő fényszóró az F 800 GS számára (gyári extrafelszerelés)
Széles enduro-lábtartók (kiegészítő)
Műszaki adatok
Motor típusa |
Négyütemű, soros, vízhűtéses |
Furat x Löket |
82,0 / 75,6 mm |
Hengerek / szelepek |
2 / 8 |
Hengerűrtartalom |
798 köbcentiméter |
Teljesítmény |
55kw/75le/7300ford/perc |
Nyomaték |
77Nm/5500ford |
Sűrítési arány |
12:1 |
Keverékképzés |
BMS-K |
Szelepvezérlés |
DOHC |
Indító rendszer |
Elektromos |
Tengelykapcsoló |
mechanikus müködtetésű, többtárcsás, olajfürdős |
Erőátvitel |
6 fokozatú, körmös kapcsoló |
Tengelyhajtás |
O-gyürüs lánc |
Hosszúság |
2280 mm |
Váz típusa |
Térhálós acélváz, teherviselő a motor |
Villaszög / Utánfutás |
64°/95 |
Felfüggesztés elöl |
Hidraulikus első legéscsillapító |
Felfüggesztés hátul |
Hidraulikusan állítható hátsó rugóstag |
Rugóút elöl / hátul |
180 / 170 mm |
Kerékabroncs elöl |
2.5 x 19" |
Kerékabroncs hátul |
3,5 x 17" |
Fékek elöl |
Dupla tárcsa, 300 mm-es |
Fékek hátul |
Szimpla tárcsa, 265 mm |
Gumiabroncs elöl |
110/80 -R 19 59H |
Gumiabroncs hátul |
140/80 -R 17 69H |
Üzemanyagtartály |
16 liter |
Tengelytáv |
1562 mm |
Ülés magasság |
820/ extra 790 mm |
Önsúly üresen, feltankolva |
193 / 209 kg |
Végsebesség km/h |
192 km/h |
Gyorsulás 0-100 km/h |
4,3 mp |
Fogyasztás 90 km/h seb. |
3,9 liter |
Fogyasztás 120 km/h seb. |
5,1 liter |
Opciós felszereltség
416 ESA |
96 000 Ft |
430 Biztonsági csomag (416, 530, 650 ) |
226 000 Ft |
431 Komfort csomag ( 519, 539, 636, 681 ) |
147 100 Ft |
499 Alacsonyított kivitel |
60 400 Ft |
519 Markolatfűtés |
65 000 Ft |
524 ABS |
Széria felszereltség |
530 RDC |
68 100 Ft |
539 Fedélzeti számítógép |
40 300 Ft |
590 Fehér LED irányjelző |
31 000 Ft |
603 Riasztó |
68 100 Ft |
636 Középállvány |
41 800 Ft |
650 ASC |
99 100 Ft |
681 Koffertartó |
41 800 Ft |
589 Markolatvédő ( csak csomag részeként rendelhető ) |
0 Ft |
774 Alacsonyított ülés, fekete |
0 Ft |
775 Komfort ülés, fekete |
31 000 Ft |
800 Teljesítménykorlátozás ( 35kw/48Le ) |
0 Ft |
861Style 1 ( 589, piros váz, piros rugóstag, szürke fekete ülés, csak NB5-ös fényezéssel rendelhető ) |
46 500 Ft |
N0T Narancssárga |
15 500 Ft |
N0U Szürke |
15 500 Ft |