*BMW F 700 GS

Gondtalan, élvezetes motorozás mindenki számára!  Az F 650 GS utódjaként megjelent F 700 GS sebességfokozatainak rövidebb áttételezése növeli az immár 75 lóerős motor robbanékonyságát, ugyanakkor biztosítja a motorkerékpár jól ismert első osztályú irányíthatóságát is. Ez teszi az F 700 GS-t ideális all-rounder motorrá a GS családon belül, amely minden motoros számára megfelelő – legyen bármennyire is tapasztalt.

Ami jó volt most még jobb: az alapfelszereltség részévé vált ABS-szel és az olyan új opciókkal, mint az ESA (elektronikus futóműállítás) és az ASC (kipörgésgátló)  a motorozás nem csak biztonságosabb, hanem komfortosabb is lett. Alacsony tömege és ülésmagassága valamint a futómű mélyebbre ültetésének lehetősége az F 700 GS-t tökéletes all-round enduro motorkerékpárrá teszi női motorosok számára is.

GS érzés mindenhol: a szélvédő és a műszeregység új dizájnja, az irányjelzők füstszürke burái és a LED-es hátsó lámpa adja meg azt a komoly kinézetet, amit az F 700 GS megérdemel. 
Szokás szerint ezúttal is opciók széles köre és az F 700 GS-hez való tartozékok teszik lehetővé, hogy BMW motorkerékpárját egyedi igényeinek megfelelően személyre szabhassa.

Ez az új F 700 GS. A tökéletes all-rounder.

Megállíthatatlanul aszfaltbarát F 700 GS

Amikor a BMW Motorrad 2007-ben az F 650 GS és F 800 GS belépő- és középkategóriájú modellekkel bővítette GS-családját, az újdonságok egyértelmű küldetéssel érkeztek a piacra: mindenfajta úton élvezetes motorozás a könnyű és biztos uralhatóság révén, illetve tekintélyes erő és magas fokú kényelem a hosszabb utazások során, még akkor is, ha csupán köves út vezet a célhoz.
Jól bevált soros, kéthengeres – Az F 700 GS esetében magasabb teljesítmény- és forgatónyomaték-szinttel
Akárcsak az F 700 GS, úgy az F 800 GS is a karakteres, folyadékhűtésű, hengerenként négyszelepes, soros kéthengeres motorral készül. Összlökettérfogata 798 köbcentiméter, elektronikus benzinbefecskendezéssel és szabályozott katalizátorral működik, s hatfokozatú sebességváltóhoz csatlakozik. Érzékeny gázadási reakciói,
meggyőző vonóereje és csekély üzemanyag-fogyasztása egyaránt alapvető erényei között szerepel. Egyedülálló a sorozatgyártású motorkonstrukciók körében a kiegészítő hajtókarral megoldott tömegkiegyenlítés, amely az első és másodrendű tömegerőket csaknem teljes mértékben kiegyenlítve gondoskodik a kéthengeres messzemenőkig rezgésmentes üzeméről.

Az F 800 GS modellben 7500-as percenkénti fordulatszámnál 63 kW (85 LE) teljesítménnyel szolgál ez az aggregát, maximális forgatónyomatéka pedig 5750-es percenkénti fordulatnál 83 newtonméterre adódik.
Az új F 700 GS teljesítmény- és forgatónyomaték-szintje tekintetében egyaránt fejlődött elődjéhez képest. 7300-as percenkénti fordulatszámnál kínált 55 kW (75 LE) teljesítménye (F 650 GS: 52 kW [71 LE] / 7.000 min-1) négy lóerővel haladja meg a korábbi modellét, de 5500-as fordulatnál leadott 77 newtonméter maximális forgatónyomatéka (F 650 GS: 75 Nm / 4.500 min-1) is magasabb. Valamivel rövidebb áttételezése révén még dinamikusabb menetteljesítményekkel szolgál.


F 700 GS dupla tárcsás fékkel. A „Biztonság 360°-ban“ koncepció keretében mindkét modellen szériafelszerelés az ABS
Az új F 700 GS és F 800 GS egyaránt jól bevált futómű-technikával készül. Az acél csőváz teherviselő elemként integrálja a motort, s a tervezők a négyszögletű acélcső-profilból készült hátsó vázat, a kettős alumínium lengőkart, illetve a keréktárcsákat és a gumiabroncsokat is változatlanul hagyták.

Akárcsak az F 800 GS, az új F 700 GS lassításáról is kettős első tárcsafék gondoskodik, emellett mindkét GS-újdonság első ízben már alapkivitelében tartalmazza a BMW Motorrad kétcsatornás blokkolásgátló berendezésének (ABS) legújabb generációját.


Elektronikus futóműállítás (Electronic Suspension Adjustment; ESA)
Abszolút újdonság a motorkerékpárok e szegmensében az elektronikus futóműállítás (Electronic Suspension Adjustment; ESA) rendszere. Gyári extrafelszerelésként igen kényelmesen, a kormányról egyszerű gombnyomással teszi lehetővé a vezető számára a hátsó rugóstagok széthúzási csillapításának a „Komfort“, a „Normal“ és a „Sport“ üzemmódok szerinti állítását. Ezzel a csillapítás karakterisztikáját mindenkor motorozási stílusához, illetve a pillanatnyi útviszonyokhoz illesztheti. A kívánt rugóelőfeszítés beállítására szolgáló kézikereket a kedvezőbb kezelhetőség jegyében dolgozták át a tervezők.


Automatikus működésű elektronikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC)
Ugyancsak új gyári extrafelszerelésként jelent meg a kínálatban, s az F 700 GS és F 800 GS piaci szegmensében szintén egyedülállónak számít a BMW Motorrad új Automatikus működésű elektronikus menetstabilizáló rendszere (Automatic Stability Control; ASC). A BMW Motorrad e korszerű kipörgésgátló berendezése gyorsításkor hatékonyan veszi elejét a hátsó kerék hajtásból eredő megcsúszásának (kipörgésének), s ezzel az oldalvezető erő megszűnésének, amely végső soron a hátsó kerék kitörését eredményezné. Az eredmény pedig – különösen mérsékelt tapadású útfelületen – az aktív biztonság örvendetes növekedésében nyilvánul meg.


Új kapcsolóegységek
Kézi armatúrái és kapcsolói tekintetében az F 700 GS és az F 800 GS szintén a BMW Motorrad legújabb fejlesztéseit alkalmazza, amelyeket kompakt konstrukció és még kedvezőbb ergonómia jellemez.


Műszeregység új számlapokkal és bővített információtartalommal
Az F 700 GS és az F 800 GS egyaránt analóg sebesség- és fordulatszámmérője egymást részben fedve kapott helyet, új tervezésű számlapjaik pedig a pillanatnyi értékek még könnyebb leolvasását teszik lehetővé. Az információs kijelző immár alapkivitelben tájékoztat az üzemanyagszintről és a hűtőfolyadék hőmérsékletéről.


Füstszürke burák az irányjelzőkön és a LED-es hátsó lámpán
Irányjelzőik és LED-es hátsó lámpájuk új tervezésű, füstszürke burái is még dinamikusabb és harmonikusabb megjelenést kölcsönöznek az új F 700 GS és F 800 GS számára.


Új tervezésű burkolatok, modell-specifikus és karakteres dizájn, új színek
Az új BMW F 700 GS és F 800 GS formai nyelvezetében is jelentősen továbblépett, s még inkább letisztult, az adott modell stílusához illeszkedő dizájn jellemzi. A fejlesztés leginkább az új oldalsó burkolatokon mutatkozik meg, amelyek még hangsúlyosabbá és dinamikusabbá váltak, az eddigieknél is autentikusabb módon képviselve az F 700 GS és az F 800 GS eltérő karakterét. A külső fejlesztések csomagját új színkoncepció és feliratok teszik teljessé.


Mélyebbre ültetett futómű már az F 800 GS számára is
Az F 800 GS vásárlóinak az ülésmagasság mérséklésére vonatkozó kifejezett igényére a BMW Motorrad extrafelszerelésként vagy kiegészítőként immár mélyebbre ültetett futóművel és alacsonyított üléssel is szolgál.


A gyári extrafelszerelések és kiegészítők palettájának széles körű bővítése
A modellfejlesztés keretében a BMW Motorrad az extrafelszerelések és kiegészítők kínálatát is jelentősen kibővítette, így szolgálva a GS-modellek vásárlóinak sokrétű igényeit és használati szokásait.


Műszaki fejlesztések – Áttekintő:

Az F 700 GS esetében elődjéhez képest fokozott teljesítmény- és forgatónyomaték-szint: 55 kW (75 LE) / 7300 min-1 (F 650 GS: 52 kW [71 LE] / 7000 min-1)
Szériafelszerelésként a BMW Motorrad kétcsatornás blokkolásgátló berendezésének (ABS) legújabb generációja
Dupla tárcsás fék elöl, már az F 700 GS számára is
Automatikus működésű elektronikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC) (gyári extrafelszerelés)
Elektronikus futóműállítás (Electronic Suspension Adjustment; ESA) (gyári extrafelszerelés)
Átdolgozott kézikerék a hátsó rugóelőfeszítés-állítás számára
Új tervezésű burkolatelemek dinamikusabb, férfiasabb dizájnnal
Új színek az F 700 GS palettáján:
„Piros alma metál”, matt „Ostra-szürke metál” és „Gleccser-ezüst metál”
Új színek az F 800 GS számára:
matt „Kalamata metál”, „Cordoba-kék” és „Alpin-fehér 3”
Új kapcsolóegységek a kormányon és új tervezésű első fékfolyadék-tartály
Új fejlesztésű szorítórögzítés az F 700 GS kormányához
Műszeregység új sebesség- és fordulatszámmérő-számlapokkal és bővített információtartalommal
Új szélvédő az F 700 GS számára
Füstszürke burák az irányjelzőkön és a LED-es hátsó lámpán
Mélyebbre ültetett futómű/alacsonyabb kialakítású ülés az F 800 GS esetében (gyári extrafelszerelés/kiegészítő)
Teljesítmény-csökkentés 35 kilowattra (48 LE) (gyári extrafelszerelés)
Jellegmező-variáció normálbenzinhez (ROZ 91) (gyári extrafelszerelés)
Komfort-ülés már gyári extrafelszerelésként is
Koffertartó „Variokoffer” számára már gyári extrafelszerelésként is
Új fejlesztésű középállvány gyári extrafelszerelésként
Komfort csomag: fedélzeti számítógép, markolatfűtés, koffertartó, középállvány (gyári extrafelszerelés)
Biztonsági csomag az F 800 GS számára: Automatikus működésű elektronikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC) és Elektronikus futóműállítás (Electronic Suspension Adjustment; ESA) (gyári extrafelszerelés)
Biztonsági csomag az F 700 GS számára: Automatikus működésű elektronikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC), Elektronikus futóműállítás (Electronic Suspension Adjustment; ESA) és gumiabroncs levegőnyomás ellenőrző berendezés (RDC) (gyári extrafelszerelés)
LED-es kiegészítő fényszóró az F 800 GS számára (gyári extrafelszerelés)
Széles enduro-lábtartók (kiegészítő)

Műszaki adatok

Motor típusa Négyütemű, soros, vízhűtéses
Furat x Löket 82,0 / 75,6 mm
Hengerek / szelepek 2 / 8
Hengerűrtartalom 798 köbcentiméter
Teljesítmény 55kw/75le/7300ford/perc
Nyomaték 77Nm/5500ford
Sűrítési arány 12:1
Keverékképzés BMS-K
Szelepvezérlés DOHC
Indító rendszer Elektromos
Tengelykapcsoló mechanikus müködtetésű, többtárcsás, olajfürdős
Erőátvitel 6 fokozatú, körmös kapcsoló
Tengelyhajtás O-gyürüs lánc
Hosszúság 2280 mm
Váz típusa Térhálós acélváz, teherviselő a motor
Villaszög / Utánfutás 64°/95
Felfüggesztés elöl Hidraulikus első legéscsillapító
Felfüggesztés hátul Hidraulikusan állítható hátsó rugóstag
Rugóút elöl / hátul 180 / 170 mm
Kerékabroncs elöl 2.5 x 19"
Kerékabroncs hátul 3,5 x 17"
Fékek elöl Dupla tárcsa, 300 mm-es
Fékek hátul Szimpla tárcsa, 265 mm
Gumiabroncs elöl 110/80 -R 19 59H
Gumiabroncs hátul 140/80 -R 17 69H
Üzemanyagtartály 16 liter
Tengelytáv 1562 mm
Ülés magasság 820/ extra 790 mm
Önsúly üresen,  feltankolva 193 / 209 kg
Végsebesség km/h 192 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h 4,3 mp
Fogyasztás 90 km/h seb. 3,9 liter
Fogyasztás 120 km/h seb. 5,1 liter

Opciós felszereltség

416 ESA   96 000 Ft
430 Biztonsági csomag  (416, 530, 650 ) 226 000 Ft
431 Komfort csomag ( 519, 539, 636, 681 ) 147 100 Ft
499 Alacsonyított kivitel   60 400 Ft
519 Markolatfűtés   65 000 Ft
524 ABS Széria felszereltség
530 RDC   68 100 Ft
539 Fedélzeti számítógép   40 300 Ft
590 Fehér LED irányjelző   31 000 Ft
603 Riasztó   68 100 Ft
636 Középállvány   41 800 Ft
650 ASC   99 100 Ft
681 Koffertartó   41 800 Ft
589 Markolatvédő ( csak csomag részeként rendelhető )           0 Ft
774 Alacsonyított ülés, fekete           0 Ft
775 Komfort ülés, fekete   31 000 Ft
800 Teljesítménykorlátozás ( 35kw/48Le )           0 Ft
861Style 1 ( 589, piros váz, piros rugóstag, szürke fekete ülés, csak NB5-ös fényezéssel rendelhető )   46 500 Ft
N0T Narancssárga   15 500 Ft
N0U Szürke   15 500 Ft