BMW F 900XR

Az új BMW F 900 XR – Egy igazi XR a középkategóriában.
Az XR a sportosság és a túraalkalmasság kompromisszummentes ötvözetét testesíti meg.
A BMW Motorrad a BMW S 1000 XR-rel megalapított családot egy újabb középkategóriabeli modellel kívánja kibővíteni. A formanyelv és a jármű koncepciója egyértelmű rokonságra utal a nagy testvérrel. Az F 900 XR játékos könnyedséggel teljesíti az Adventure-sport szegmens alapvető elvárásait:
sportos menetdinamikával ötvözött függőleges, GS-szerű ergonómia, a hosszú utakra és az utasszállításra való alkalmasság valamint a karakteres kialakítás.
Emellett az új F 900 XR profitál a csúcskategóriából érkező technológiákból is: az adaptív kanyarfény, a kulcs nélküli indítás lehetősége, valamint az intelligens segélyhívás a középkategóriában egyedülálló jellemzők. Ez utóbbi Magyarországon egyelőre nem elérhető.
A sportos motorosok mellett az XR a kezdőket is célozza – köszönhetően az alacsony minimális ülésmagasságnak, az A2-jogosítvánnyal vezethetőségnek és a vonzó alapárnak.

Technológiai mérce a szegmensben.
Az F 900 XR a technológiai etalont jelentik a középkategóriában, ami a gazdag szériafelszereltségnek (Connectivity, teljes LED-világítás) és az elérhető, részben egyedülálló extrafelszereltségek széleskörű kínálatának (adaptív kanyarvilágítás, kulcs nélküli indítás, Dynamic ESA, Pro menetprogramok, Pro váltóasszisztens, intelligens segélyhívás, ABS Pro, MSR, DTC, DBC, RDC) köszönhető.

Továbbfejlesztett soros kéthengeres motor, amely nagyobb hengerűrtartalommal, teljesítménnyel és új motorfékhatás szabályozással rendelkezik.
Az új F 900 XR fokozott menetdinamikájáról az F 850 GS 2018-ban bemutatkozó soros kéthengeres motorjának továbbfejlesztett változata gondoskodik, amely 77 kW (105lóerő) teljesítményt és még egyenletesebb nyomatékgörbét biztosít– nagyrészt a 853 cm3-ről 895 cm3-re nőtt hengerűrtartalomnak köszönhetően.
A továbbra is 270/450 fokos gyújtótávolságnak és az alsó kipufogónak köszönhetően a motor ráadásul különlegesen érzéki hangélményt is nyújt.
Az alapfelszereltséghez tartozó motorfékhatást korlátozó kuplung (anti-hopping) mellett az F 900 XR-hez először rendelhető a motornyomaték-határoló (MSR) is, amely megakadályozza a hátsó gumi csúszását egy hirtelen gázelvételnél vagy visszaváltásnál, és ezáltal hozzájárul a biztonság növeléséhez.

Két menetproglam, ASC és ABS az alapfelszereltség részeként. Pro menetprogramok DTC-vel, ABS Pro, DBC és MSR extra felszereltségként
rendelhető.
Az F 900 XR alapfelszereltségként kínál két (Rain és Road) vezetési módot. Szintén az alapfelszereltség része az ABS és a kikapcsolható kipörgésgátló (ASC).
Az opcionális Pro menetprogramok lehetővé teszi, hogy az új F 900 R és az F 900 XR még intenzívebben kidomboríthassa sportos oldalát. Két további menetprogram (Dynamic és Dynamic Pro), dinamikus kipörgésgátló (DTC), a kanyarban is kíválóan haszálható ABS Pro, a dinamikus fékszabályozó (DBC) és a motornyomaték-határoló (MSR) érhetőek el extra felszereltségként.


Acél hídváz, könnyű műanyagtank és extrafelszereltségként Dynamic (ESA).
Az F-széria GS modelljeihez hasonlóan az új F 900 XR is egy acél hídvázra épült, amely a motort teherviselő elemként integrálja, az üzemanyagtank pedig a motoros előtt helyezkedik el. Az első keréknél egy fordított (Upside-down) teleszkópvilla, hátul pedig egy központi rugózású kétágú lengőkar dolgozik.
A motorgyártásban egyedinek számít a könnyített, műanyagból készített üzemanyagtank, amely 15,5 liter űrtartalmú az F 900 XR, és 13 liter űrtartamú.
Az acélból készült hátsó vázat is újratervezték az F 900 XR-re, így a motor hátsó része optikailag rövid és keskeny, rugóútja hosszabb, így növelve a kényelmet és felhasználás körét.
Az extrafelszereltségként elérhető, és ebben a kategóriában közel egyedülállónak számító BMW Motorrad Dynamic ESA (elektronikus futóműállítás) által magasabb szintre lép a komfort és a motorozás élménye, valamint a túrázás és az utasszállítás lehetősége. Segítségével ahátsó rugóstag a vezetési mozdulatoktól függően automatikusan a külső körülményekhez igazítja a lengéscsillapítást.


A középkategóriában egyedülállónak számító adaptív kanyarvilágítás a Headlight Pro csomag részeként extrafelszereltségként rendelhető.
A nagyteljesítményű 
LED-világítás a motor egészén az alapfelszereltség része.
További biztonságot kínál az adaptív kanyarvilágítás, amely a középkategóriában egyedülállónak számít, és gyári extrafelszereltségként rendelhető. Ennek köszönhetően a motoros a kanyarokban jobb megvilágítást élvezhet, és ezáltal éjszaka még biztonságosabban vezethet.
Az új F modellek az alapfelszereltség részeként tartalmazzák a LED-technológiát.

Jól látható 6,5 colos színes TFT-kijelző BMW Motorrad Connectivity-vel alapfelszereltségként.
A műszerfal kialakításánál a BMW Motorrad fejlesztői nagy gondot fordítottak a láthatóságra –a szélsőséges látási viszonyokat is figyelembe véve. Ráadásul az információk megkülönböztetése, a megjelenítés minősége és a felhasználóbarát kezelhetőség páratlan. A kijelzőn lévő grafikákat kifejezetten a sportos motorozáshoz tervezték. A Pro menetprogramokkal további központi kijelzők érhetőek el. A középkategóriában szintén egyedülálló a BMW Motorrad Connectivity, amely menet közben lehetővé teszi a telefonálást, a zenehallgatást, vagy éppen a navigációs rendszer használatát.

Tökélyre fejlesztett ergonómiai háromszögek a dinamikus motorozási élmény érdekében, valamint a kategóriára jellemző kiváló szél- és időjárás-védelem az F 900 XR esetében – a túrákhoz és nagyobb utazásokhoz.
Az F 900 XR a túrázások és utazások során aktív és mégis pihentető testtartást tesz lehetővé. 
Az első burkolatba épített állítható szélvédő a sportos megjelenést és az ideális védelmet ötvözi.
A különböző alacsony és magas üléspozíciók és az opcionálisan elérhető további alacsonyított üléspozíciók biztosítják azt, hogy a motoros testmagasságához lehessen szabni a motort.

Három-három erőteljes szín- illetve stílusverzió érhető el az összetéveszthetetlen
karakter érdekében.
Az F 900 XR számára is három-három különböző dinamikus szín- és stílusverzió szolgálja az összecserélhetetlen karaktert.
Az új F 900 XR esetében a fehér (Lightwhite) mellett két stílusverzió – Exclusive változat arany (Galvanic Gold metallic) és Sport változat piros (Racing Red) színben áll rendelkezésre.

Műszaki adatok

Motor típusa Négyütemű, soros, vízhűtéses
Furat x Löket 86 / 77 mm
Hengerek / szelepek 2 / 8
Hengerűrtartalom 895 köbcentiméter
Teljesítmény 77kw/105le/8500ford/perc
Nyomaték 92Nm/6500ford
Sűrítési arány 13,1:1
Keverékképzés BMS-M
Szelepvezérlés DOHC
Indító rendszer Elektromos
Tengelykapcsoló többtárcsás, olajfürdős anti-hopping funkció, mechanikus működtetés
Erőátvitel 6 fokozatú, körmös kapcsoló
Tengelyhajtás O-gyűrűs lánc, hátsó kerékagyon rángatáscsillapítással
Hosszúság 2160 mm
Váz típusa Héjszerkezetű acél csőváz, melyben a motor is teherviselő elem
Villaszög / Utánfutás 60.5°/105,2
Felfüggesztés elöl Fordított teleszkópvilla 43mm
Felfüggesztés hátul Alumínium kettős lengőkar, közvetlenül csatlakoztatott központi rugóstag
Rugóút elöl / hátul 170 / 172 mm
Kerékabroncs elöl 3.5 x 17"
Kerékabroncs hátul 5,5 x 17"
Fékek elöl dupla tárcsás, 320 mm-es
Fékek hátul Szimpla tárcsa, 265 mm
Gumiabroncs elöl 120/70 ZR 17
Gumiabroncs hátul 180/55 ZR 17
Üzemanyagtartály 15,5 liter
Tengelytáv 1521 mm
Ülés magasság 775/795 825mm 840/845/870* * kiegészítő 
Önsúly/össztömeg 219/438 kg
Végsebesség km/h 200 felett
Gyorsulás 0-100 km/h 3,6 mp
Fogyasztás L/100km ( WMTC ) 4.2 liter
Szélesség visszapillantó tükrökkel mm 860

Opciós felszereltség

230 Komfort csomag (191,193,636 ) 218 100 Ft
233 Túra csomag ( 272.538 ) 133 500 Ft
235 Dynamic csomag ( 219,222 ) 201 900 Ft
236 Aktív csomag ( 182,224,519,5AC,681) 185 600-Ft
451 Style sport csomag      65 200 Ft
452 Style Exclusive   65 200 Ft
134 Adaptív kanyarvilágítás           0-Ft
182 DTC           0 Ft
18B MSR           0 Ft
191 Dynamic ESA 127 000 Ft
193 Kulcsnélküli indítás   74 900 Ft
202 Nappali világítás           0 Ft
219 Headlight pro 107 500 Ft
222 Pro váltóasszisztens 117 200 Ft
224 Pro menetprogramok 114 000 Ft
272 Navigáció előkészítés   55 400 Ft
499 Alacsony kivitel           0 Ft
519 Markolatfűtés   60 300 Ft
530 RDC   61 900 Ft
538 Sebességtartó automatika   94 400 Ft
560 Sport szélterelő           0 Ft
589 Markolatvédő   22 800 Ft
5AC ABS Pro           0 Ft
603 Riasztó   61 900 Ft
636 Középállvány   39 100 Ft
681 Koffertartó   31 000 Ft
6AB Connectivity           0 Ft
774 Alacsonyított ülés           0 Ft
7A6 3év jótállás           0 Ft
7A7 4 év jótállás   25 400 Ft
7A8 5 év jótállás   50 800 Ft