Az új BMW S 1000 R

A BMW Motorrad közvetlenül az S 1000 RR műszaki alapjaira épülő új, burkolat nélküli motorkerékpárja e modell innovatív technikájával érkezik a piacra.

 

BMW S 1000 R – Új dinamikus roadster az S 1000 RR alapjain

Intenzív érzelmeket ébresztő roadster-külső különösen sportos menetdinamikai képességekkel – ezek az új BMW S 1000 R fő erényei. A BMW Motorrad közvetlenül az S 1000 RR műszaki alapjaira épülő új, burkolat nélküli motorkerékpárja e modell innovatív technikájával érkezik a piacra. A közeli rokonság az RR modellel minden oldalról már első pillantásra egyértelmű. Az új S 1000 R csupán a leglényegesebbre összpontosítva, kimondottan offenzív dinamikát sugároz. Átgondolt koncepciójával - 160 LE teljesítménnyel és 207 kilogramm saját tömeggel, illetve már szériakivitelben verseny-blokkolásgátló berendezéssel (Race-ABS), automatikus menetstabilizáló rendszerrel (ASC) és két üzemmóddal - a BMW S 1000 R új mércéül szolgálhat a dinamikus roadsterek piaci szegmensében.

 

Az alsó és a középső fordulatszám-tartományokra optimalizált soros, négyhengeres motor

A „Lendületesen minden élethelyzetben” mottó szellemében az S 1000 RR 999 köbcentiméteres, soros négyhengeres erőforrását széleskörűen átdolgozták az S 1000 R számára. A mindennapos használat és a sportos országúti motorozások során egyaránt ideális adottságok szolgálatában a tervezők jelentősen megnövelték az alsó és közepes fordulatszám-tartományokon rendelkezésre álló teljesítmény és forgatónyomaték-szintet, miközben 2000 percenkénti fordulattal csökkentették a maximális fordulatszámot. A motor így 11 000-es percenkénti fordulatszámnál adja le 118 kW (160 LE) legnagyobb teljesítményét, 112 newtonméter maximális forgatónyomatékát pedig 9250-es fordulatnál éri el. Ez az erőforrás 7500-as percenkénti fordulatig 10 newtonméterrel magasabb forgatónyomatékot produkál, mint az S 1000 RR, így a kanyargós országutakon már az alacsonyabb fordulatszám-tartományoktól is bőséges vonóerővel szolgál. Ennek érdekében a motor többek között átdolgozott csatornákkal kialakított hengerfejet, új bütyökprofilokat és ennek megfelelően áthangolt központi szabályzást kapott. A BMS-X motorszabályzó rendszer az elektronikus fojtószelep (E-Gas) alkalmazását is lehetővé tette.

 

Már szériakivitelben automatikus menetstabilizáló rendszer (ASC), Verseny-ABS és kétféle üzemmód, „Pro” menetprogramok opcióval két további üzemmóddal és DTC rendszerrel

Annak érdekében, hogy mindenkor pontosan vezetője igényeihez illetve az út sajátosságaihoz igazodhasson, az S 1000 R már alapkivitelében két üzemmódot és automatikus menetstabilizáló rendszert (Automatic Stability Control; ASC) kínál. A „Rain” és „Road”menetprogramok segítségével az S 1000 R teljesítmény- és forgatónyomatéki karakterisztikája, valamint a verseny-blokkolásgátló berendezés és az automatikus menetstabilizáló rendszer (ASC) szabályzási jelleggörbéje mindenkor a pillanatnyi útviszonyokhoz igazítható, ami elsősorban gyakran változó útfelületek esetén növeli hatékonyan a biztonságot. 

A két további üzemmóddal – „Dynamic” és „Dynamic Pro” – kiegészített dinamikus vonóerő-szabályzás (Dynamic Traction Control; DTC) gyári extrafelszerelésként áll rendelkezésre, így az S 1000 R sportos képességei adott esetben akár a versenypályán is maradéktalanul kiaknázhatók. A DTC rendszere dőlésszög-érzékelőt is tartalmaz, így az S 1000 R a sorozatgyártású motorkerékpárok körében jelenleg a legmagasabb színvonalú technikát kapta a biztonság és a dinamika szolgálatában.

 

Innovatív futómű bőséges tartalékokkal és nagyteljesítményű fékekkel, extraként dinamikus csillapítás-szabályzás (DDC)

Az S 1000 R futóműve még kimondottan lendületes közlekedés mellett is tökéletes partner a soros négyhengeres aggregát dinamikus teljesítmény-karakterisztikájához. Az S 1000 RR műszaki alapjaira épülve, ez esetben is a jól bevált könnyűfém hídváz szolgál alapként, amely a motort is teherviselő elemként integrálja. Akárcsak az „RR” esetében, elöl állítható, fordított (upside-down) villa, míg hátul állítható rugóstaghoz csatlakozó kettős lengőkar látja el a kerékvezetés feladatát. A roadsterekkel szemben támasztott speciális igényekhez enyhén átdolgozták a futómű-geometriát. A mindenkor kellően intenzív, tartós és mindenekelőtt biztonságos lassulásról az RR-hez hasonlóan elöl radiális felfogatású, négydugattyús nyergekkel szerelt, kettős-, míg hátul szimpla tárcsafék gondoskodik, amelyek a részleges kiterjesztésű verseny-blokkolásgátló berendezéssel  működnek együtt. Gyári extrafelszerelésként a dinamikus csillapítás-szabályzás (Dynamic Damping Control; DDC) a szabályozott futóművek előnyeivel szolgál. E technika a fokozott aktív biztonság mentén kínált még dinamikusabb menetteljesítmények érdekében elektronikus úton, mindössze ezredmásodpercek alatt illeszti a csillapítás karakterisztikáját a mindenkori menethelyzethez.

 

Dinamikus formavilág

Az új S 1000 R formavilágában is hűen tükrözi dinamikus roadster karakterét. A „tail up - nose down” elv jegyében mélyre süllyesztett orrával és meredeken emelkedő farával offenzív dinamika jellemzi megjelenését. Akárcsak az RR esetében, az S 1000 R megjelenéséről is első pillantásra jól érzékelhető, hogy kitűnik  a tömegből.

  

Multifunkcionális műszeregység

Végül, de nem utolsósorban az S 1000 R műszeregységét is egyértelmű versenysport-karakter jellemzi. Az analóg fordulatszámmérővel párosított LCD-kijelző információk e szegmensben egyedülálló bőségét kínálja, az aktuális sebességfokozattól, a választott üzemmódon át, egészen a versenypálya-bevetések köridő-mérőjéig. Az optimális sebességváltásokat az egyénileg programozható váltófény segíti.

 

Az új BMW S 1000 R különlegességei:

 

  • Átgondolt alapkoncepció, amely új mércéül szolgálhat a dinamikus roadsterek piaci szegmensében
  • A lényegre összpontosító dizájn, offenzív és dinamikus karakterrel; jól felismerhető rokonság az S 1000 RR modellel
  • Folyadékhűtésű soros, négyhengeres motor 999 köbcentiméter hengerűrtartalommal, 118 kW (160 LE) legnagyobb teljesítménnyel (11 000 1/min) és 112 newtonméter maximális forgatónyomatékkal (9250 1/min)
  • 207 kilogramm menetkész saját tömeg (teletankolva)
  • Már alapkivitelben verseny-blokkolásgátló berendezéssel  a bőséges fékteljesítmény és a magas fokú biztonság szolgálatában
  • Szériakivitelben automatikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC) a változó súrlódási tényezőjű útfelületeken is biztos gyorsítások érdekében
  • Kormány-lengéscsillapító alapkivitelben
  • Már szériakivitelben két, a vezető által választható üzemmód („Rain” és „Road”)
  • Extrafelszerelésként dinamikus vonóerő-szabályzás (Dynamic Traction Control; DTC) „Pro” menetprogrammal, a motorozás lehető legintenzívebb élménye és a minden menethelyzetben magas fokú aktív biztonság szolgálatában
  • „Pro” menetprogramok: a „Dynamic” és „Dynamic Pro” formájában extrafelszerelésként két további menetprogram az utcai illetve versenypálya-alkalmazásokra
  • Egységes hangolás a Verseny-ABS, az ASC illetve a DTC,  a DDC, valamint a motorvezérlés között
  • Innovatív kipufogórendszer kisméretű végdobbal, elődobbal és elektronikus szabályzású szeleppel, illetve szabályozott hármas hatású katalizátorral
  • Optimális gázadagolás a legmagasabb fokú működésbiztonság mellett az elektronikus fojtószelep (E-Gas) révén
  • Magas csillapítási tartalékokkal rendelkező futóműelemek
  • Extrafelszerelésként elektronikus szabályzású futómű dinamikus csillapítás-szabályzással (Dynamic Damping Control; DDC), mindenkor a pillanatnyi menethelyzethez és terhelési állapothoz illesztett csillapítással
  • A szegmensben egyedüliként alumínium üzemanyagtartály a további tömegcsökkentés szolgálatában
  • Meggyőző irányíthatósági tulajdonságok, valamint kiváló nagysebességű- és fékezési stabilitás
  • Multifunkciós kombinált műszeregység sokoldalú szolgáltatásokkal
  • Széles körű felszereltség és kiegészítők testre szabott kínálata a BMW Motorrad jól ismert magas színvonalán