G310GS

 

 

A G 310 GS egy valódi GS: modern motorkerékpár, a kategóriájában jelenleg páratlan szintű sokoldalúsággal. Fürge és agilis a városi forgalomban, könnyed terepen pedig felettébb magabiztos. Mindez tökéletes társsá teszi a mindennapi kalandokra. Rendkívül kompakt, ugyanakkor kényelmes, szegmensén belül pedig a motorozás teljesen új világát tárja fel a GS. Pontosan ez a sokoldatúság teszi egyedivé a G 310 GS-t az 500 köbcentiméteres alatti szegmensben.

 

Tipikus GS dizájn

A BMW G 310 GS már első pillantásra igazi GS. Karakteres, magas első sárvédőjével, megnyerő sziluettjével és rövid, magas farával a BMW G 310 GS a nagy GS testvérmodell klasszikus elemeit vonultatja fel. Kompakt arányai és rövid tengelytávja, 19”-os első kereke és megnövelt rugóútja tipikus egyenes üléspozíciót eredményez, továbbá agilitást és fürgeséget szavatol.

 

Otthon érzi magát a világ útjain

A G 310 R-hez hasonlóan a G 310 GS-t is a világpiacra tervezték. Különböző minőségű üzemanyagoknak és emissziós követelményeknek, valamint helyi szabályoknak felel meg. Otthon érzi magát a világ útjain és a BMW márkától megszokott prémium-érzést hozza el az 500 köbcentiméter alatti kategóriába.

 

Innovatív egyhengeres motor a dinamikus motorozási élmény és a széles körű használhatóság érdekében

A BMW G 310 GS szíve a G 310 R-ből ismert 313 köbcentiméter hengerűrtartalmú, folyadékhűtéses, négyszelepes egyhengeres motor két felülfekvő vezérműtengellyel és elektronikus üzemanyag-befecskendezéssel. A 313 köbcentiméter hengerűrtartalom a 80 milliméteres furatátmérő és a 62,1 milliméteres lökethossz eredménye.

 

Az erőforrás különlegessége a hátrafelé megdöntött beépítés, az „open deck” építésmód szerint készített henger, valamint a 180 fokkal elforgatott hengerfej, ez utóbbinak köszönhetően a szívócső a motor menetirány szerinti elejére kerülhetett. Az egység 9500 fordulat/percnél leadott 25 kilowatt (34 lóerő) teljesítménye, valamint a 7500 fordulat/percnél ébredő 28 newtonméter forgatónyomatéka, illetve a motorkerékpár DIN szerint mindössze 169,5 kilogramm menetkész saját tömege jóvoltából az új BMW G 310 GS egy igazán dinamikus partner.

 

 

 

Tökéletesen megtervezett BMW GS ergonómia a pihentető és élvezetes motorozásért közúton és terepen egyaránt

Az új G 310 GS pihentető üléspozíciót szavatol, így gondtalan motorozási élményt biztosít közúton, továbbá az erdei túrákon és murvás utakon egyaránt. Amint az minden BMW motorkerékpárra jellemző, a kapcsolók és kezelőszervek egyszerűen és biztonságosan kezelhetőek. Kimagasló figyelmet fordítottak a könnyű és biztonságos kezelésre, figyelembe véve a legkülönfélébb motorosok anatómiáját.

 

Merev acél csőváz, fordított első teleszkópvilla és hosszú lengővilla a nagyfokú stabilitás, a precíz irányíthatóság és a jó kezelhetőség érdekében

Felfüggesztés tekintetében az új G 310 GS hasonlít a G 310 R roadster-hez, így egy nagy torziós merevségű, robusztus térhálós acél csővázra épül, amelyre csavarozott hátsó váznyúlványt szerelnek. Megfelelő merevsége kiváló alapot biztosít a nagyfokú stabilitásnak és a precíz irányíthatóságnak. A kerekek irányítását elöl masszív fordított teleszkópvilla, míg hátul egy alumínium lengővilla végzi, amelyhez közvetlenül rögzítik a rugóstagot.

 

Erőteljes fékrendszer, blokkolásgátló szériafelszerelésként és multifunkciós műszeregység

A BMW Motorrad összes többi motorkerékpárjához hasonlóan az új G 310 GS szériafelszereltsége is tartalmazza a blokkolásgátlót (ABS). E típus esetében az erőteljes fékrendszert kétcsatornás ABS rendszerrel kombinálták, amely könnyed terepezés esetén kényelmesen, egyetlen gombnyomással kikapcsolgató. A G 310 GS műszeregysége egy nagyméretű, optimálisan leolvasható és számos különböző információt nyújtó folyadékkristályos kijelzővel rendelkezik.

 

Igazi BMW

A G 310 R-hez hasonlóan a G 310 GS is mindent képvisel, ami a BMW-re jellemző: progresszivitás, kiemelkedő minőség és természetesen hosszú távú motorozási élmény. Kiváló minőségű alkatrészek összessége teszik igazi mindenessé. A G 310 GS az 500 köbcentiméter alatti GS, amely világszerte megnyitja az utat a BMW Motorrad prémium világába. 

 

  1. Műszaki adatok 

 

 

BMW G 310 GS

Motor

 

 

Hengerűrtartalom

cm3

313

Furat/löket

mm

80/62,1

Legnagyobb teljesítmény

kW / LE

25/34

fordulatszámnál

min–1

9500

Legnagyobb forgatónyomaték

Nm

28

fordulatszámnál

min–1

7500

Konstrukció

 

Folyadékhűtéses egyhengeres motor

Sűrítési arány / üzemanyag

 

10,6:1 / ólommentes RON 95

Szelepvezérlés

 

két felülfekvő vezérműtengely (DOHC)

Szelepek száma hengerenként

 

4

Szívó- / kipufogószelepek átmérője

mm

33,5/27,2

Fojtószelep átmérője

mm

42

Keverékképzés

 

BMS-E2

Kipufogógáz-tisztítás             

 

Szabályozott, hármashatású katalizátor

 

 

 

Elektromos rendszer

 

 

Generátor

W

330

Akkumulátor

V / Ah

12 / 8

Fényszóró

W

H4 halogén 12 V, 55 W

Önindító

kW

0,5

 

 

 

Erőátvitel – sebességváltó

 

 

Tengelykapcsoló

 

Többtárcsás, olajfürdős

Sebességváltó

 

Körmös kapcsolású, hatfokozatú

Primer áttétel

 

3,083

Fokozatok áttételei

I.

3,000

 

II.

2,063

 

III.

1,588

 

IV.

1,286

 

V.

1,095

 

VI.

0,955

Hajtás

 

O-gyűrűs lánc

 

 

 

Futómű

 

 

Váz felépítése

 

Acél térhálós csőváz, 
csavarkötéssel rögzített hátsó segédváz

Első futómű

 

Fordított teleszkópvilla, átmérő: 41 mm

Hátsó futómű

 

Alumínium lengővilla közvetlen bekötésű rugóstaggal

Rugóút elöl / hátul

mm

180 / 180

Utánfutás

mm

98

Tengelytáv

mm

1420

Kormányagy-szög

°

63,3

 

 

 

BMW G 310 GS

Fékek

elöl

Szimpla tárcsafék, átmérő: 300 mm

 

hátul

Szimpla tárcsafék, átmérő: 240 mm

Blokkolásgátló berendezés (ABS)

 

BMW Motorrad ABS

Keréktárcsák

 

Öntött könnyűfém

 

elöl

2,5 x 19”

 

hátul

4,0 x 17”

Gumiabroncsok

elöl

110/80 R 19

 

hátul

150/70 R 17

 

 

 

Méretek és tömegek

 

 

Teljes hosszúság

mm

2075

Teljes szélesség 
visszapillantó tükrökkel

mm

880

Ülésmagasság

mm

835

Menetkész saját tömeg (DIN)

kg

169,5

Megengedett össztömeg

kg

345

Üzemanyagtartály térfogata

l

11

 

 

 

Üzemanyag-fogyasztás és menetteljesítmények

 

 

Üzemanyag-fogyasztás (WMTC)

l/100 km

3,33

Legnagyobb sebesség

km/h

143